|
|
|
|---|---|
|
Tjena experter! Har en 325iA Touring -06. Haft lite dåligt batteri och fick starthjälp när jag skulle in i biltvätten häromdagen(jag vet, pinsamt...). Precis efter det fick jag tre gula varningar i displayen: Starthjälpen ur funktion, Chassireglersystemet ur funktion, Punkteringsindikator ur funktion. Har kollade lite säkringar. T ex 24, men de verkar vara hela. Har dessutom bytt batteriet...men problemen kvarstår. Vad göra? Känns inte kul att svänga in på BMW och bli rö####llad... | |
|
Det hjälper ofta att koppla ur batteriet en stund, men har du bytt batteriet har det ju varit bortkopplat. BMW CS #5206 |
|
| Ok. Ingen annan med nåt förslag? Ska jag behöva kolla varenda liten säkring? | |
|
Det kan bli så ibland, har läst att det inte ska vara så bra att starta nya bilar via startkalblar från en annan bil om du förstår vad jag menar. datorn i din bil kan få ett lite ryck och så uppkommer massa felkoder, precis som christer säger så tror jag det räcker att koppla ur batteriet några timmar och så kommer datorn att nollställa sig. Om felkoderna kvarstår så felsöker du hos en verkstad, skulle gissa att inget är skadat utan att datorn har blivit lite dum i huvudet.Sen vill jag säga att varnlingslamparna i bmwn är så jävla känsliga, regerar för fan om man lägger en brakskit i bilen, ne men skämt och sido, testa koppla ur batteriet annars felsök |
|
![]() 1.338 Mercedes GLK350 -09
Mini Clubman D -10 VW Golf GTI 16v -87 Jeep Cherokee -95 [SÅLD] 330iA Touring -02 [SÅLD] 316ti Compact -04 [SÅLD] |
Jag har en lite mer "avancerad" batteriladdare som även har funktionen "starthjälp" och jag nödgades använda den häromdagen och jag insåg direkt att det inte var något bilen (datorn) gillade. Blev lite flipperspel.... Det hela löste sig med urkoppling (laddning) av batteri. Sb. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.