|
|
|
|---|---|
|
Har en Bmw e46 -99 som guppar upp och ner, det märks väldigt tydligt vid lägre hastigheter runt 30km/h. Det avtar lite vid högre hastigheter men är fortfarande noterbart. Någon som har en idé på vad som kan vara fel? Tacksam för svar! | |
![]() 1.338 Mercedes GLK350 -09
Mini Clubman D -10 VW Golf GTI 16v -87 Jeep Cherokee -95 [SÅLD] 330iA Touring -02 [SÅLD] 316ti Compact -04 [SÅLD] |
Första (obvious) frågan: Har du kollat däcken? Jag har själv kört med däck som gått lite för långt (slarv av mig, men också p.g.a snedslitning tyvärr) på både en Audi och en BMW och de hade fått så att det hade blivit som en "bubbla" typ, där gummit var för tunnt. Det är inget sånt du råkat ut för? Kolla insidan av däcken. /Sb. |
|
Menar du en varvtalsberoende "vibration" eller menar du att bilen "gungar" en stund efter ojämnheter i vägen? I första fallet är det oftast däck/fälgrelaterat och i andra fallet brukar det vara tecken på utslitna stötdämpare. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
@Storabjörnen: Jag har kollat däcken och de skall vara i gott skick. Jag har inte sett några synliga slitage. Jag har dock inte avlägsnat hjulen från bilen för att kolla om det är fälgrelaterat eller insidan av däcken. @Johan B: Det är som du säger vartalsberoende, alltså inte att bilen "gungar" en stund efter ojämnheter. Marken kan alltså vara helt plan och bilen "guppar" fortfarande. Kan det vara något annat än däck/fälgar, någon bussning som är trasig. Jag har inte stora kunskaper inom området så är tacksam för all möjlig hjälp! Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.