|
|
|
|---|---|
|
Hej, Fick på "rekommendation" att det skulle vara bra och förebyggande att hälla i dieseltillsats. Sagt och gjort köpte jag red line (tror jag det hette) från mekonomen och pytsade i en slurk. Är nu inne på andra tanken men kan ärligt talat inte riktigt märka någon skillnad varken på gången eller på förbrukningen. Vad är era erfarenheter kring dessa tillsatser? | |
|
Jag har positiva erfarenheter av dessa tillsatser, men endast i Audis TFSI motorer. Dom kan gå mycket hårt på tomgång, nästan som en diesel. Med tillsatsen försvan knackningarna. Testade även i min 335ia, men där blev det ingen skillnad. För diesel har jag ingen erfarenhet. |
|
|
På vilket sätt skulle det vara bra och vad skulle det förebygga, enligt den rekommendation du fått? __________ Mvh Grelle |
|
|
...men om du använder något i "förebyggande syfte" är ju själva vitsen att du inte skall märka något! ;o) Red-Line-dieseltillsatsen har jag inte använt, men väl bensintillsatsen och den är en av få bensintillsatserna på marknaden som faktiskt fungerar som de hävdar. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Grelle - ungefär "motorn går bättre" och att det ska slita mindre motorn om man kör med detta. Men som sagt, det kanske är så men inget jag har märkt. De kostar ju för all del också en slant per flaska. Kanske bättre lägga det på tätare oljeintervall istället? | |
|
Vad är det för bil det gäller, årsmodell och miltal? Går den dåligt nu? Hur länge har du tänkt behålla den? Spontant tror jag det är bättre att behålla pengarna i plånboken. __________ Mvh Grelle |
|
| det är en 2010:a som gått ca 13k mil. Den går alldeles utmärkt så det har mer varit för att det kanske som sagt är bra på sikt. Om man har kvar den till 18-20k mil? | |
|
Jag tror det är pengar i sjön, den kommer gå utmärkt till i 10 000 mil till, speciellt om du kör mycket på kort tid. Jag skulle definitivt lagt pengarna på annat och inte varit ett dugg orolig. __________ Mvh Grelle |
|
|
Kört med Redline i mina dieslar och har många vänner som gör det också, Det fina med dieseltillsats är att den "smörjer" högtryckspumpen som kan ta skada av den "torra" dieseln som vi har i sverige. En flaska räcker typ 500mil och kostar 200kr så tycker det är en billig invistering jämfört med eventuellt högtryckspump havveri som kan bli riktigt dyrt! |
|
| Om det motverkar dyra haverier så är det såklart inte dumt. Kanske ska ta och fortsätta med det då :) | |
|
Lite tvåtaktsolja har exakt samma smörjande egenskaper. Inte fel att slå i lite i samband med tankning. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.