AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.711

M5 vs. SL55 (M5 totalfrånkörd)

Sida 4 av 4
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Bryr ngn av er lyckliga som har råd med dessa bilar verkligen om bilen kostar 750000 eller 900000:-? Jag har svårt att tänka mig att detta skulle påverka mitt val av bil om jag hade dom pengarna...
Es
332
EsaPekka
BMW 635 -81
Det som imponerar allra mest med SL55:an är höghastighetsacc:et. Mellan 200-300km/h tar SL55:an sanslösa 18,8 sek. Lambo Murcielago tar 22,8 - Porsche GT2 27,8.

--------------------------------------------
Söker trimmad M30-motor, helst Alpina B10 3,5 lit
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Sani: Nog tror jag priset spelar roll i de regionerna (önskar att jag visste :). 150 000 är alltid 150 000.

Om man därmot funderade på att köpa en bil i 5-miljonersklassen tror jag inte att man bryr sig så värst mycket om ett par hundra tusen hit eller dit.
Intressant att se hur högt vissa håller BMW-fanan! Det är kanske dags att inse att BMW M5 inte är herre på täppan längre i avseendet motorprestanda? M5 är till åren kommen och har varit måttstock i klassen länge nu. Det är inte en slump att både Audi och Mercedes idag producerar snabbare bilar. Att ha klassens snabbaste bil renderar i en rejäl skopa status till märket.
Perkka
Såg för några dagar sedan en reklamfilm med M5 E39 hos en kompis.. En engelsk lr amerikansk film, & iaf så stod det i slutet av den att M5-an är/var världens snabbaste 4-dörrars (saloon car).. Kan det stämma? Vet ej dock från vilket år filmen var, kanske från -99 lr nåt..

Mvh Per

If everything seems under control, you`re just not going fast enough!
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Nej, det är nog naturligt att E39 har blivit omkörd (bokstavligt talat) av andra bilar i segmentet, det är en åtråvärd fjäder i hatten att ha den snabbaste bilen i klassen!
Men "kampen går vidare", som en Vänsterpartistledare skulle sagt under ett vinrus! Nästa M5 som kommer om några år är säkert snabbare än de bilar som nu står som herre på täppan!

Mvh
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
..o så var vi tillbaka vid ruta 1 igen... :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.