AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.712

M5 vs. SL55 (M5 totalfrånkörd)

Sida 3 av 4
/////AMG
Ville bara säga att en Fet AMG e fan så mycket grymmare än dom flesta BMW`S(ALLA)!

Grym Grymmare ////AMG
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
/////AMG: Nu har du väll ändå hamnat i fel forum!

----------------------------------------------------------------------------
Länk
Alla får ju tycka som dom vill......

Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Ja det får dom...men inte här! ;)
Aha så man får inte tycka som man vill Mosse???

gu
394
gurr
M5 -95
junior.. givetvis får man det. men att döpa sig till amg på ett bmw-forum är ju som att döpa sig till iq fiskmås i en spottkopp. lika korkat som att döpa sig till "mr m3" på motsvarande mercedes-forum och endast texta ett enda inlägg om hur fantastiska bmw's m-bilar är.

slutsats: personen ifråga är bränd och då kan svar som "/////AMG: Nu har du väll ändå hamnat i fel forum!" och "Ja det får dom...men inte här! ;)" dyka upp.
Junior,

Titta på Mosses smiley så förstår du vad han menar.
B.Lee
Tycker att Ni är lite dåligt informerade!!! I AMS specialtidning SPORT årg 4 2002(99kr) testas SL55 på Ringen.Här får ni lite acc-siffror från det här testet:

0-40/1.4s
0-60/2.2s
0-80/3.1s
0-100/ 4.3SEKUNDER
0-120/5.6s
0-140/7.1s
0-160/9.4s
0-180/11.2s
0-200/ 13.8SEKUNDER!!!!!!!

Dom testar den mot Z8:an som inte har en chans runt Ringen men runt Hockenheim vinner Z8:an!!!
B.Lee
Ville bara tillägga att Mercedes själva uppger 476hk och 700nm fr2650/4500V och 500nm vid 1500v(M5).Siffrorna är tagna i underkant för att ams själva säger att sanningen ligger runt +50-60hk(minst).Just nu är ju SL55 Kungen för inte ens Murcielagon hänger med till 300 knyck!!!911 GT2 fick pisk med nästan 10 sek till 300,mer behöver man ju inte säga!!!
B.Lee
Vänta bara tills det nya monstret från Bmw kommer,den lilla v10:an på plus 500 pållar!!!SL55 får se upp!!!
Lotus Samuel
Nu ska inte jag lägga mig i här å försvara Mercedes. MEN... Det går redan beställa nya e-klassen med V8:a på 500hk (ökat SL55 till 500hk också) Så när nya M5:an kommer så kanske dom har höjt laddtrycket lite till. =) Å e-klassen väger mindre. Det ska nog svänga duktigt för att nya M5:an ska hänga med. Men då... =)
B.Lee
Har precis läst att nya 55:an gör på 4.7 sek,kommer säkerligen att kapa ner den tiden då SL55:an gjorde på 4.3sek(4.7 på papperet),hmm,blir en tuff nöt att knäcka men vi kan ju alltid hoppas,annars blir det en vända till Norge(ess),i med en kompressor och iväg på korståg!!!
B.Lee
Mercorna e bra,men,när det gäller körglädje,drivlina osv ligger Mercorna långt efter,vi ska ju inte påminna dig om att om du jämför krona för krona vad du får för pengarna så är Bmw:n oslagbar.Vad får du för Merca för 175 000 idag,på din höjd en E230 med velours!!!Vilken racer va???Nä,Sugar-Ray är enligt mitt tycke den bäste boxaren pound för pound,Bmw krona för krona.
33
246
330 diesel
i8 - 15
i3 - 17
Tesla S 90D
0-200 på 13,8 sek är inte illa för en glidarbil med automatlåda. :-)
Såg en vid Cityterminalen i Sthlm i måndags. Den lät fantastiskt även på tomgång. Sällan sett en bil få så många blickar av den manliga populationen.
Crusty
Såg oxå en "Live" när jag var i Gbg här om veckan, o jag kan säga att de flesta på gatan slängde en extra blick!!! Väldigt maffig!!!
Perkka
Men AMG måste ju ta hjälp av en kompressor för att köra ifrån M5-an.. Lite sådär halvkasst..

Mvh Per

If everything seems under control, you`re just not going fast enough!
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Har också sett SL55, här i Malmö. Den ägs av en viss Zlatan Ibrahimovic, som även har en Ferrari 360 Modena.

Perkka: Håller med och säger som jag brukar: I med kompressor/twin turbo i en M5, förstärk motorn och bromsarna sen ska nog AMG och RS få se på f*n ;-)
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
o så i med superchip, större turbos, kammar mm på Audi o M-B, eller?.....Det förstår du väl att det tar aldrig slut, nofx16?! Med det här resonemanget borde jag köpa en Volvo 240, för att jag har sett en sådan köra ifrån en M5??? Någonstans måste man ju ha vett att jämföra dessa i originalskick och lämna de outforskade möjligheter som trimning innebär till en separat diskussion! Samma gäller för diskussioner typen "RS6 är snabbare nu, men vänta bara till E60 M5 kommer...då j-ar!" Detta låter som plåster på såren o inget annat. Det kommer alltid komma nya bilar o i denna division kommer de förmodligen inte att bli långsammare? Nästa RS4, nästa C55 osv. Nåsta brasklapp: det talar väldigt mycket effekt/prestanda, men väldigt lite körskicklighet/teknik/vana....
Lotus Samuel
Perka å andra BMW fantaster: Det går ju liksom inte bara att slänga på en turbo eller kompressor på M5:an å tro att det ska bli 700hk. BMW är bra på sugmotorer. Tror inte att dom skulle göra en mycket bättre motor än MB om dom fick använda överladdning. Man gör det man är bäst på helt enkelt. Dessutom kommer BMW är bygga en turbomotor till nya 5-serien och då kommer det förmodligen inte att vara "fusk" med överladdning längre, eller?
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Sani: Jag jämförde rent ekonomiskt. RS6 kostar c:a 150k mer än M5. För dessa pengar kan man göra rätt mycket kul med sin M5, för att få den att spöa RS6 exempelvis. Talar givetvis endast om att spöa den "på pappret".

Lotus Samuel: Jag tycker absolut inte att det är "fusk" med överladdning, utan imponeras bara av BMW's förmåga att bygga så superba sugmotorer! Det var som jag skriver ovan en teoretisk spekulation baserad på "prestanda för pengarna" vad gäller nya, 4-dörrars sportbilar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.