|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
Ja det vore väl en ganska stor besvikelse om e55an åkte jämt med typ 330? Ska dock bli intressant att se Mclaren-Mercedes SLKn kan nog bli att åka av misstänker jag. |
|
Todd |
Hejsan, kanske inte rätt forum för denna fråga men jag undrar vad Mercedes AMG står för? |
|
Aufrecht Melcher Grossenbach eller liknande. A och M för grundarna och G för orten. |
|
Todd |
Ursäkta om jag var otydlig men jag undrar vad som är speciellt typ växellåda, motor etc..? |
|
ni menar att jag drar i från rs6 vid högre farter ? M5 mb |
|
|
men vad surar ni över för att m5'an blir i frånkörd och det kommer ju en nya m5 typ 1-2 år ditt bara och den kommer npg att ÄTA alla andra små bilar och om den skulle vara för lite att köra med så ska ni tänka på att det är en BMW v12i maclaren F1 och den är ju snabbast i världen Dom 3 B:en--------------- -Bemmer,Brännvin,Brudar- ----M-Power------------ Garett the best a man can get DC-Hub Ask Fore The IP FtpServer Ask Fore The IP ICQ:137785585--- The RavenRacing-- -----------///M |
|
|
Hmm, A står för Affalterbach M Melcher samt G för ngt jag inte kommer ihåg :) |
|
|
G:et står för mycket riktigt för orten; Grossaspach strax nordöst om Stuttgart. mvh, Moberg |
|
Todd |
Tredje gången gilt då, övertydlig denna gång... AMG på en Mercedes står alltså för A = Affalterbach M = Melcher G = Grossaspach Men vad jag undrar om det är ngt speciellt med dessa bilar att tex motorn är förbättrad växellåda etc etc. Svaret på BMW:s Alpina kanske? Svaret på BMW:s SMG.... etc etc... Tacksam för svar, MVH //Todd |
|
Det är väl egentligen så att de kan kallas för mercedes ///M_otsvarighet till BMW:s ///M tillverkning.. Det är så som jag tolkar det.. Men jag undrar om inte AMG är helt självstående företag egentligen så som ///M avdelningen var innan.. (??) Detta är som sagt min uppfattning av det hela, men om jag har fel så ursäktar jag mig så mycket.. Den som har flest saker när han dör vinner... |
|
|
ehh.. lite skumt fomulerat, men men... Den som har flest saker när han dör vinner... |
|
|
Länk /Micke |
|
Todd |
Om det är det jag som har uttryckt mig oklart så ber jag om ursäkt... |
| A=Aufrecht M=Melcher G=Grossaspach | |
|
Mercedes AMG var som Alpina men skillnaden var att AMG blev uppköpt. Första gemensamma bilen var C36, en slö liten sak. AMG har dock varit pionjärer. De utvecklade ju E klassen med 32 ventils V8 i sju-åtta år innan Mercedes egna E klass V8 500E kom, som de f ö fick hjälp av Porsche at bygga. Men nya SL55 är en imponerande bil värd all respekt, bortsett när det svänger, eller hur Johan :) |
|
|
här får en audi smaka på kompressormatad v8a Länk |
|
| Såg denna debatt när jag bläddrade igenom debatter...Är det ngn därute som har erfarenhet av C55 AMG (!), M-B tillberkade tydligen 20 st dylika innan förra C-klass gick i graven - bra samlarvärde!? (Ursäkta märkes-snedsteget, men ni öppnade ämnet...) | |
|
C55 är fet. Finns några på mobile. C55 Kombi testades i Autocar med inte överdriver bra resultat. Länk |
|
|
Finns inte E55:an med kompressor och utan? har precis för mig att jag såg båda delarna i Göteborg för nån vecka sedan! och den med kompressor hade dem värsta bromsar jag någonsin sett säkert 14" - 15" och för att inte tala om oken.... ..:Beemer Boy:.. |
|
| Jag möter gärna Mercedesskrotet - moahahahahah! ;);) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.