AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.234

540i Touring-97 Defekt värmereglage, vad passar ?

ex
20
exhale1
540I Touring - 97
Hej!

Har precis investerat i en 540i touring -97, är mkt nöjd med köpet, använde denna site flitigt inför köpet för att utesluta eventuella missöden =)

finns en defekt på bilen dock vilket jag hoppas ni kan hjälpa mig med.

Nu till frågan(orna)
1: knappen för att sänka värmen på värmereglaget på passagerarsidan saknas, den är uppställd i 31grader, vilket är lite överdrivet, har testat att peta med trubbiga föremål etc men får ingen reaktion, behövs det ngt spec materiell ?

2, går det att nollställa värmereglagets temperatur genom att avlägsna ngn styrbox eller dyl, sen ställa passagerarn på 22c och låta den vara orörd ?

3, sista alternativ funderar jag på att köpa en ny på skroten då 4500:- för orginaldel är lite väl. finns från 700:- och uppåt på bildelsbasen. Frågan är passar alla e39 reglage i alla olika modeller eller är det årspecifikt/modellbaserat ? enheterna ser ju likadana ut vare sig det är 97,98,99 eller 00 och alla har helt olika nummer på baksidorna. mkt tacksam om ngn har kännedom inom detta. Mvh
Visa användare
157
518i95
Bmw 320 e46
det som passar om du har auto kliman så ska du ha från en bmw innan sep 1998 har jag för mej sen kom en variant mennan sep 98 och maj 00...se till att du få rätt för när jag köpte min e39-99 så satt det en i från 01 å det lirar inte alls
Visa användare
157
518i95
Bmw 320 e46
Länk här borde du hitta vilken du ska ha kan ta tid
Visa användare
222
jesseboy
520iaT 2002
Du kan testa hålla in trippknappen med nyckeln av, sedan slå på tändningen i några sekunder innan du slår av den igen,hela tiden med trippen intryckt.
Det verkar nolla vissa funktioner, jag fick exempelvis tillbaka Celcius från Fahrenheit på det sättet och den ställde sig på 20 grader om jag inte minns fel.
ex
20
exhale1
540I Touring - 97
Tack för 2 riktigt bra svar!

Lyckades köpa till mig ett sätt med 4 st nya temprelgerknappar, det var det som behövdes för att få fart på det igen så nu fungerar allt klockrent =)

mvH
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.