AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.762

525d felkod p0401 inget vacuum i egr

Ba
34
Bauser
520td Touring -01
Hej alla!
Lite bekymmer här tyvärr hoppas ni kan hjälpa oss:)
Min bror har köpt en 525d -06. Dagen efter började motorlampan lysa och i idriven står det increased emissions.
Bmw är inte billigast att bara lämna in till verkstaden men jag har försökt hitta felet och fick en felkod p0401.
Kollade runt på forum och fick fram att egr ventilen brukar spöka vilket i detta fallet var den trasig. Bytte den samt åkte till bmw för att nollställa felkoden. dagen efter kommer den upp igen! Drog loss slangen som går till egr ventilen för att se om det är något tryck i slangen när man gasar men den är helt död! vad kan det då vara??
Samt glömde tillägga i början att det är ett högfrekvent ljud som kommer från högra sidan om om motorhuven om man sitter vid förarplatsen och styrs efter varvtalet. men som jag förstår ska det vara en insugsbälg som brukar spricka och inte är något allvarligt? kan det kanske ha något med felkoden att göra iaf?

Tacksam för hjälp! Känns som det skulle bli hemskt dyrt om man bara slängde in den till bmw:/
bm
85
bmw-E39
Bmw 523i -M-paket
Hej, har fått samma felkod i min bmw 330d-06, undrar hur ni löste problemet med er bil?vad var felet? tacksam för svar
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.