AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.167

Kampanjer på nya bilar

ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Hej!

Är sugen på att byta Golfen mot något mer komfortabelt.

Har kikat på v60 d4 awd momentum xenon, tidur och skinn hos den lokala handlaren för 309k. Nu såg jag på Volvos hemsida att även vinterhjul ingår på alla nya bilar.

Är det inte litetidigt att bmw har lanserat advantage ed. På f30? Verkar klart prisvärt faktiskt.

Fler kampanjer jag missat? Fler förslag?
Eftersom 7 av 10 BMW säljs till juridiska personer är det såklart viktigt för BMW att haka på i tjänstebilsracet. Ganska logiskt att redan nu erbjuda en advantage edition på F31 som kan klämmas in i kalkylen utan att förmånsvärdet sticker iväg...
Cr
1.095
Craile
BMW 520da Touring M-Sport -14
Det finns på F31 ja.
Fast jag tycker det där är löjligt med förmånsvärdes ramarna.
Skiljer inte mycket alls om man överskrider den.
Nån ynka hundra lapp i månaden. Min bil är en bra bit över. Men blev bara ca 300-400 i månaden mer än om jag hade köpt en "snik" för att hålla mig inom ramen.

Men den är väl till för dom som tar ut tjänstebil via företaget. Då måste dom ju dra gränsen nånstans.
Craile: många med tjänstebil har strikta maxbelopp att hålla sig till, även om det precis som du säger inte behöver betyda ekonomisk ruin teoretiskt sett. Om du inte är egenföretagare har du sällan lyxen att välja vilken förmånsbil du vill, trots att det blir en själv som i slutändan får betala kalaset.
Cr
1.095
Craile
BMW 520da Touring M-Sport -14
Ja precis. Så är det. Nu har jag turen att få välja själv då jag är egenföretagare och ägare.
Men förstår också att företagen sätter en gräns för vad som får tas ut som tjänstebil.

Men det är många som säger att det blir så dyrt när man passerar den där gränsen. Men dom har nog inte räknat så noga påt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.