|
|
|
|---|---|
|
Hejsan. Mitt första inlägg... Jag var och tittade på en pendlarbil idag hos en bilhandlare. En 316 Ti -02 som hade läderinreding och gick hur fint som helst. Efter en provkörning och lyft upp bilen så hittade jag en del fel på bilen som jag informerade om och handlare skulle ringa mig imorgon för att antingen tala om ifall de skulle åtgärda alternativt ge mig ett "sista priset som den står". Till saken hör att jag inte har några större problem att olja ner fingrarna och jag har renoverat fler veteranbilar bl.a. en 2002 Tii. Det begärda priset är 40 ksek. Ni som kan modernare bilar vad tror ni om följande... -Ett mindre oljeläckage vid urtappningspluggen för växellådan. Hade bara en Iphone som lampa men bedömde det som att det läckte från packboxen som skall täta mellan växellåda och kardan. -Var även olja på höger sida av motorblocket. Otroligt svårt att se men underifrån så misstänker jag ventilkåpepackningen. -Lät inte bra alls när el-hissen kördes på förarsidan. Kanske ett inbrott någon gångmed glas kvar som skrapar. Funkade felfritt men lät som glas mot plåt. -Båda baklyktorna spräckta men de såg jag att man kunde köpa nya på ebay för ingenting inklusive de som inte har Lexus-look så det är ingen big deal. -Spricka i en av blinkerglasen fram -Lädret behöver färgas in något på förarsidan -Fläkten något högljudd I övrigt en frisk bil med bra utrustning utan rostangrepp vad jag kunde hitta. Svensksåld med servicebok. Dock var inte servicen för den första delen dokumenterad mer än text på en post-it i serviceboken men antar att de är gjorda då de var gratis om jag inte är felinformerad. SÅ vad tror ni? Speciellt ang läckagen? | |
|
Lite sent svar men vill bara tillägga att jag också har ett oljeläckage på min 316 ti. Vet dock inte riktigt var det kommer ifrån eftersom jag inte haft möjlighet att hissa upp bilen. Pratade däremot med Rigo Bil i Halmstad som anses kunniga och man hade en teori om att det kan vara en o-ring till vakumpumpen som är kass. Tydligen ett vanligt fel på dessa motorer. Ska lämna in den för koll nästa fredag så då får jag svaret. När det gäller fönsterhissen så hade jag också problem med den. Lät illa och var svår att få upp. Köpte en begagnad mekanism som byttes och sedan blev det tyst. Kanske värt att kika på?? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.