|
|
|
|---|---|
|
Jag har en BmW 330i -05 och har köpt nya fälgar. vet dock inte hur breda däck jag kan ha på utan att jag behöver valsa skärmarna. Vore tacksam om jg kunde få hjälp med detta. Det jag funderar på är 235/30/20 och bak 285/25/20. Är detta möjligt utan att behöva valsa om skärmarna eller höja bilen. Och kan jag ha nån last i bilen eller kommer det ta i skärmkanterna då? Fram: 8,5 med ET 35 Bak: 9,5 med ET 37 Storlek är 20" | |
|
Antar att det är en e90? Känns tveksamt i bak med så breda däck, 265/25 är ett bättre alternativ eftersom du måste sänka den rejält för att det ska se bra ut. |
|
| Ja du har helt rätt! Det är en e90. Ok 265 alltså. Då vill jag även ställa en följd fråga eftersom jag är helt okunnig när det gäller bilar. Det är sportchassi på min bil så den är sänk 20mm original, om jag då köper en 40mm sänkningssats blir bilen bara 20mm lägre mot vad den är nu? | |
| Skall även säga att jag tror det e 20mm det som den är sänkt. | |
|
Ja precis det stämmer, tror sportchassie sänker lika mycket som m-sport så det är nog snarare 10-15mm du får "dra av". Kan rekommendera H&R Sport fjädrar, men har bilen rullat en bit så är det bästa att byta stördämparna också |
|
| Den har gått ca 8300mil. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.