AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.692

HC Automotive

-M
257
-Martin-
2010 X5 35d M-sport
Halloj

Någon som handlat på HC Automotive och har erfarenhet därifrån?

Länk
Ri
190
Rickardg
iX xDrive40
Hej!
Jag har handlat därifrån med lite blandade erfarenheter.
Var vaksam med priserna, på vissa delar så är det avsevärt bättre priser jämfört med BMW sverige, men på vissa delar skiljer det mindre. Därför ska du kolla av priserna på alla delar i din beställning innan du lägger den.

Leveranserna är inte snabba. Min gissning är att de beställer delarna från bmw på månadsorder (därav lägre priser) och därför kan det ta lång tid innan man får delarna (jag har fått vänta 3 veckor). Väldigt frustrerande om man har bråttom, och dessutom har man ju redan betalt så man får ligga ute med pengarna. Man behöver nog inte vara orolig för att man ska få vad man beställt, frågan är bara när...

Slutsatsen är att om det inte är bråttom så kan man tjäna en del pengar på vissa delar.

/ Rickard
-M
257
-Martin-
2010 X5 35d M-sport
Så här skriver de om leveranstider:

"Quick Delivery

If the delivery speed of original Volkswagen, Audi, Seat, Skoda, Porsche and Aftermarket parts does matter, it will be very difficult for whoever to vie with HC Automotive Group. Apart from the top position due to ample supplies, the simple and informal character of the Organization plays a decisive role. There are no long ways, and therefore it never takes a long time to make a decision. All members of HC Automotive Group's staff are used to work fast anyway. Moreover, they dispose of a very modern order processing system. Furthermore, due to years of experience, HC Automotive Group knows the right logistics channels to get the parts ordered quickly to their place of destination."

Med bakgrund till det du skriver Rickard blir man ju lite tveksam...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.