|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| JonasHelin: Var det möjligen du som sålde en 330 Touring i piteå-trakten, grå om jag minns rätt? Isåfall ringde jag en gång :) | |
| Nej jag hade en mörkblå som jag sålde i höstas, 30 mil norr om piteå | |
|
Då var det nån annan Jonas... Ska nog försöka få ner priset en aning om 328an ska vara intressant...hade ju inte gjort ont med en Xi-modell... |
|
|
Låt din kompis annonsera bilen och be honom att låta dig få en chans att möta de bud han får. Detta gör ju att din kompils sannolikt kommer att förstå att 65' nog är lite optimistiskt och att han måste ner en del för att få den såld. När ingen annan är villig att betala mer än kanske 45' så är ju möjligheten ganska stor att han tar ditt bud på t ex 48'. ___ //Ulf |
|
| Något som förvånar mig är att bilen inte har klimatanläggning ACC. Det bör också sätta ner priset något. | |
Karl-Hilding |
En jobbarkompis köpte förra veckan en 530ia-M -01. All utr inkl navi och lucka. Mil 18.600. Pris: 39.500 kr. Oljeservice om 200 mil cirka. |
|
Om bilen är servad senast 2008 så har den inte ens följt serviceplanen. Max 2 år mellan service säger manualen - om jag ej minns fel (oavsett körsträcka). |
|
|
e39 M-sport är också en favorit, dock verkar de ofta billigare än e46orna? Han köpte 328an av sin far i somras, tror mig ha hört att han betalade 50 för den, då hade den gått typ 9900 mil... Han fick nedslag på ena länkarmen vid besiktning i höstas så den är bytt. Ja jag tycker som sagt också att det saknas en del servicar när man ser till tiden som gått, enligt milen så är det dags inom kort (indikatorn visar att det är runt 300 mil kvar). Insp II senast. Undrar hur stor skada som kan vara skedd rent materiellt? Den har som sagt gått på långkörning till största delen, och alltid förvarats inomhus i varm och jämn temperatur...förutom denna vinter då han använt den till o från jobbet en del. Kanske 5 km enkel väl. |
|
|
Som referens sålde en vän till mig sin 330 ix för 60.000:- för en månad sedan. 02a med 16.000mil, fullt m-paket, touring, beige skin etc. i väldigt bra skick. Att en 328 från 2000 utan m-paket skulle vara värd samma pengar finns ju inte på kartan, trots att den gått 5000 mil mindre... |
|
|
Tack för det Jonas_E30! Nu börjar vi vara ganska överens om att priset troligen är för högt. Frågan nu är vad som vore lämpligt? |
|
|
för 54 papp oprutat kan du ju köpa den här 330ia touring istället.... Länk 35-40 papp för 328 verkar rimligt, fast du verkar ha "fastnat" för den? :) Släpp den och ta någon annan. Blir jobbigt med relationen med kompisen sen om den brakar/går sönder....jag brukar undvika all form att kompisköp, oavsett vara! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.