|
|
|
|---|---|
|
Hej. Som grädde på moset på min 118D har nu värmen i förarstolen börjat balla ur. Har sportstolar med extrakudde för lår. Allt uppvärmt och har fungerat klanderfritt fram till nu. Extrakudden är nu kall och regleringen av övrig värme rygg/sits verkar har fått fnatt. Finns någom merd erfarenhet kring detta? bara enkelt kabelbrott eller en ny styrburk som brunnit. (sist var det backvarnarburken som brann upp till det facila priset av 9000:-) Passagerarsätet fungerar klanderfritt (fortfarande). Funderar på att "korskoppla förarstolens kablage till passagerarstolen och vice versa. Per :-) | |
|
Hej, Jag upplever samma problem på min 118D, 2010, sedan en tid tillbaka. Förarstolen blir så varm så att funktionen inte går att använda. Jag har samma stolar som du, dvs sportstolarna. |
|
| PÅ min gamla 120i 2010 så fick jag stolsvärmen bytt på garantin den slutade att fungera efter ca 2 år. | |
|
Sicken tur att garantin gällde! Min garanti tog hand om pajat huvlås mitt i vintern samt att led-belysning på dörrhantaget lagt av. Efter garantitidens slut pajade backvarnarens styrdon (9000:-), gnissel i bakvagnen och nu senast förarstolen.... Nåväl. Har Haynes manualen numera. Det finns en sk "Heating Control unit" i stolen som kan vara en orsak. Byte av denna vet jag inte vad det kostar MEN den måste programmeras in. (2500:-). Är det bara så att slingorna gått sönder får man väl kolla hur det är kopplat. Måste veta VAD som orsakar det hela men kontrollenheten verka misstänkt. Någon som har ett schema? By the way, finns någon som har skaffat ett instrument för att ge sig in i systemet för programmering/felkoder etc? Det är ju inte direkt "Rocket science" och jag fick tips på e-bay ;-) //Per |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.