|
|
|
|---|---|
|
Någon som har eftermarknads downpipe som har haft problem vid service ? | |
| Med eller utan katalysator? | |
|
Min 335i går igenom både besiktning och service med okattade downpipes. Det är iof en 2007, så det finns ju ingen garanti kvar. Det är ju just garantin de kan hävda att den inte gäller om man har ändrat något... Annars ska de skita i vad jag gör med min bil. |
|
|
Utan... Ja precis.. Jag har nybilsgaranti och funderar På att köpa downpipe utan katalysator . Men är orolig att de ska märka av det och att, Ja jag vet inte kanske skriva upp att nybilsgaranti inte gäller längre?? Vet ej har aldrig trimmat innan så jag vet inte vad för "problem" Man kan få med verkstaden . |
|
|
Utan... Ja precis.. Jag har nybilsgaranti och funderar På att köpa downpipe utan katalysator . Men är orolig att de ska märka av det och att, Ja jag vet inte kanske skriva upp att nybilsgaranti inte gäller längre?? Vet ej har aldrig trimmat innan så jag vet inte vad för "problem" Man kan få med verkstaden . |
|
| Om du är orolig så kan du gå till en annan verkstad för mindre servicearbete och vid ex. garantiarbete plockar du av DP och tar bilen till BMW, därefter montera på igen. Visst det kostar en del men om du vill trimma på det viset och behålla garantin och slippa oroa dig så är det ett bra vis. | |
|
Jag downpipe går inte att snacka bort eftersom det kräver att du dessutom ändrar mjukvaran för att inte få felkoder. |
|
|
Att besiktiga utan partikelfilter går alldeles utmärkt man behöver göra en såkallad DPF OFF fil Christer Vtech Tuning Göteborg christer@vtech.se |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.