|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag har röda ok på min röda bil! Fast duplicolors bromsoksfärg är som vatten, ingen täckande förmåga alls..tror jag lackade 7-8 varv å då var ju burken slut. Sen fick jag köpa en ny till bakbromsarna... __________________ -ridern- 525i 1990 24V Yamaha MountainMax 700 Länk |
|
|
Ridern: var dina ok "fettiga" när du lackade dem? Jag har nu lackat tre ok och det är färg kvar i den lilla 1.5dl burken. Kanske inte fäster så bra om de inte är helt rena o fettfria tänkte jag. önskar köpa sido- och bakkjol till E30 83-87 |
|
|
Carl L. Vad sägs om det (Tänker göra det själv när jag sätter i gång och lackar mina.): Jag kommer att göra ett schablon med text BMWpower och lacka i vit på den röda botten. Jag tror att det kommer att se grymt snyggt ut. Tomas |
|
| Tips till er som lackar bromsoken:torka dem på ca 60 grader under 1,5-2h i ugn om ni vill skynda på torktiden ,fungerar utmärkt. | |
|
Carl, ne de var ordentligt rengjorda... __________________ -ridern- 525i 1990 24V Yamaha MountainMax 700 Länk |
|
|
Z3c 4 ever: Det kan nog bli riktigt snyggt, tror jag. önskar köpa sido- och bakkjol till E30 83-87 |
|
|
Ridern: Konstigt egentligen för min sprayburk gick exakt jämt upp med mina fyra ok. Var det väldigt låg temp när du lackade dem eller något? Sprayfärg brukar bli lite kinkig under 12-13 grader. önskar köpa sido- och bakkjol till E30 83-87 |
|
T_J |
Har man inte feta Porsche/Brembo OK på bilen tycker jag att man ska låta bli, ser bara löjligt ut.. En högst personlig åsikt. saknar min RS2 när jag tänker på feta porsche bromsar :-\ |
|
Carl, ne det var runt 20-25 grader varmt. __________________ -ridern- 525i 1990 24V Yamaha MountainMax 700 Länk |
|
|
Hej! Jag har röda ok på min bil, men de börjar bli lite nergångna.De var lackade när jag köpte bilen så jag har några frågor. Hur rengör jag dem bäst innan jag lackar dem?Vilken färg rekommenderar ni? MVH MATHIAS |
|
|
"Litet" exempel på gula ok. Länk Mvh Manuel |
|
|
mathias, rengör dom med något, typ t-dojja eller någon målartvätt, men avfetta dom först noggrant. Är dom riktigt dåliga så kan du använda stålborste å slipduk. __________________ -ridern- 525i 1990 24V Yamaha MountainMax 700 Länk |
|
| Såna ok MH_GTR visade länk till gör sig bra i gult eller rött utförande. Har man original-ok, målar man dem lämpligen i diskret silver eller svart färg. Ser cleant och fräscht ut. | |
|
Nu har jag hittat en hel sats speciellt för bromsok. Specialfärg och rengöringssats. 259SEK för 2K incl rengörings sprejen. Kolla på MALÅ KAROSSERITEKNIK AB bland annonsörer här på BMWpower. Jag är bara lite kluven om det ska bli rött eller gult...Bilen är silver. Vad tycker ni? Tomas |
|
|
Tjena! Här är bilder på mina röda M3 fram ok. Ser pyttesmå ut i jämförelse med MH_GTRs bild men jag tycker det är skitsnyggt på min blåa 328 kuppe. OBS: Bilderna är 1600x1200 så ladda inte ner om du har modem ;) Länk /foo |
|
|
foo: ursnyggt!!! Vad är det för sulor du har: 18"? Fråga: frambromsen syns mycket tydligt medans därbak synns inget på helhetsbilden. Är bilden tagen innan du målade bak? Tomas |
|
|
Verkar som om det är E46 M3:ans fälgar(18").......vad säger du foo?? Sådana fälgar jag pratar om tycker jag personligen är bland dom snyggaste fälgarna som BMW gjort!!!Skulle inte vara dumt att ha på M3:an,fast dom är ju så dyra :( Mvh Ricke |
|
|
Z3: Det är "vanliga" 17" fälgar. Köpte dom begagnade av en kille här på listan. De är kopior men otroligt bra kvalitet. Har även inhandlat små ///M märken som skall sitta på fälgarna. Givetvis för att höja prestandan ;) Jag konverterade till M3 3.2 frambromsar på min 328. Tyckte det skulle vara snyggt med att måla dom röda. Bakbromsarna är helt original och att måla dom skulle se roligt ut tror jag. Hur som dom bromsar mycket bättre när de är röda och så bryr jag mig inte så mycket om det ser konstigt ut. Själv tittar jag aldrig på bakhjulen. Ricke: Pyntade 5500:- tror jag. Hur som, köper du nya kopior blir det inte så farligt heller. Ungefär som en original fälg ;) /foo |
|
|
nu byter jag ämnet lite i och med att fälgkopior kom på tal. men hur trafic säkra är egentligen kopiorna? Har titat på lite alternativ för att piffa up mina vintersulor. Hittade några hos Europadelar som heter Rondell 63. Dem ser ut som mina BMW orginal som jag har till sommarsulorna. Tänkte inhandla en 15" alternativ till vinterdäck samtidigt som jag slänger på 2X 2cm spacer plator för att få juste look. Vad tror ni? All detta givetvis med röda ( eller gula?) bromsok. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.