|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Vad tycker ni? Passar det till BMW? Personligen tycker jag att det ser hur snyggt ut som helst när man kan se rödlackad bromsok genom fälgekrar. Men jag har alldrig sett det på en bimmer. Vad tycker ni? Jag såg att Porsche tar 6000 extra på nybilpriset (Boxter) för sånt. Men jag tänkte att det skulle kunna gå att lacka själv eller lämna i på lakering. Det borde ointe vara så dyrt...? Tomas | |
|
Det är grymt snyggt.. // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
|
Jag har sett det på flera E39 M5:or.... och det är jäkligt snyggt. |
|
magmo |
Själv skall jag måla mina svarta (järnstaketsfärg). De har blivit vitflammiga i metallen av någon anledning. Röda ok har jag lite blandade känslor för. Känns lite som en billig variant till Brembos original? Magnus 528iT E39 Magmo maniac |
|
Röda ok är snyggt, om det är värstingbromsar. Små spinkiga originalok som man målar röda känns mer som Brembo-wannabes. www.malte-racing.com |
|
Apo |
själv har jag bromsok i samma färg som bilen.. ser mkt bra ut.. |
|
Apo: har du lackat själv eller fått det gjort av proffs? Tomas |
|
|
Rödmålade små klena icke-Brembo ok syns ganska frekvent på Volvo och liknande mindre nogräknade... Värst är dock de som målar sina BROMSTRUMMOR bak röda! Ser kanske inte så rejsigt ut... |
|
|
Det finns faktiskt "racetrummor"! Med ganska elaka kylflänsar... /Kristian |
|
|
Höjer (än en gång) ett varningens finger till de som funderar på att lacka oken själva: Kör med värmetålig färg!! (Det finns roligare saker att göra än att polera bort smält okfärg från de nya, fina fälgarna =) **OBS** Ej egen erfarenhet! =) //Koffe |
|
Apo |
Z3c 4 ever! : bromsokarna var redan i bilens färg när jag köpte bilen, vet inte om den har varit inlämnat på nån firma eller om det är självkladddat.. ser dock ut som det skulle ha varit en person som kan lacka iaf som har gjort det.. |
markus00 |
Jag har röda bromsok på min E34 ser väldigt bra ut till mina 18" |
|
Jag har hittils ett rött bromsok :-) Hann bara slipa och lacka ett idag. Jag slipade av rosten och tvättade oket med thinner. Sen lackade jag det med bromsoksfärg, dvs värmetålig. Ser mycket vackr et ut tycker jag. önskar köpa sido- och bakkjol till E30 83-87 |
|
|
Carl L: Slipar, tvättar och lackar du oket på plats eller plockar du av pylarna innan? *nyfiken och sugen* (men det blir nog nåt annat än rött då... gult kanske?) //Koffe |
|
|
Har en polare med E32 och röda ok samt "öppna" fälgar - tycker inte det är lyckat. Han köpte den för en spottstyver i det skicket så kan inte klandra honom. Har dessutom en bekant med en sprillans Porsche av värstingtyp, den har röda ok orginal och det däremot ser riktigt bra ut. Kan inte på rak arm tänka mig någon annan BMW än möjligen M-modeller som jag tycker det passar på. I synnerhet M3 GTR eller vad den heter, den som de körde i ALMS. Det är den med en M62 V8:a inklämd i en M3. En sån skulle jag vilja ha med röda ok och allt! :) Mvh Björn |
|
|
Koffe: Jag gjorde det på det lätta sättet, lät oket sitta kvar, dock maskerade jag av halva bilen inkl hjulhus för att slippa färgstänk.. önskar köpa sido- och bakkjol till E30 83-87 |
|
|
Karl L: Vad använde du för färgfabrikat? Tomas |
|
|
Z3 4 ever!: Det var "dupli color" tror jag. önskar köpa sido- och bakkjol till E30 83-87 |
|
|
har målat mina ok röda. rengjorde dem ordentligt med stålborste på bokkmaskin. spraya 2 lager plastic padding roskydds primer. den brunröde. 2 lager med signalröd färg jag köpte i lokala färgbutiken. kan kolla fabrikat. sedan spraya jag två lager plastig padding klarlack på dem. blev skitbra. men man får hålla efter dem med avfettning och svampning annars blir de lätt smutsiga av bromsdamm etc. man bör ha fälgar så man kan tvätta oken genom dem. |
|
| tänkte ta bilder på det imorgon (lördag) kan lägga en länk i denna tråd då så kan ni se hur mina ser ut iaf. | |
|
Hej Silfver färgade ok är ganska snyggt. Blir lite som "ny original look" Ganska diskret och värdigt. Mvh / Wallace |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.