|
|
|
|---|---|
| Hej jag har en bmw 325 som går ojämt ibland och drar mycket bensin, har kollat stiften och lmm är det inget fel på, prata med lita folk och många tror det är lambdasonden som det är fel på, Va inne på en hemsida och läste och då skulle det vara någon röd kabel till lambdan annars skulle den in funka, och är det dubbla lambda på en 325? bilen är ifrån -92 Tack på förhand! | |
|
Tror det enbart är lambda på din. Inte 100% säker, men annas dubbel kolla på realoem. Ska du köpa ny så har de på universal på biltema för 499:-. Det är 4 kablad du ska ha. Köpte själv 4 stycken till min och fungerar klockrent. Bmw ville ha 2000:- styck. |
|
|
Du har 2 stycken verkar det som. Länk Nummer 25 och 29 |
|
| @Clintan. Måste du modda något på biltemas eller det är bara att smälla dit? | |
|
Du får skarva kablarna. Klipp av original lambda och sedan skarva på de nya. Tog själv en kabel i taget för de skulle komma i samma ordning. 2 vita 1 svart 1 Grå |
|
|
I denna tråden antyds att man kan mäta på lambdan ifall den funkar eller inte Länk Fråga inte mej hur man mäter - min verkstad bytte lambda åt mej för cirka 3000 SEK (arb+mtrl) och mitt problem vara endast bilprovningen - märkte inte någon på motor eller förbrukning före eller efter bytet men helt andra siffror då miljömätaren satt i avgasröret. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
Ett enkelt sätt att kolla lamdan är att sätta den i ett skruvstäd. Värma den med en gaslåga och mäta med en mulimeter så ser du om din är ok. Min personliga erfarenhet av noname lamda är att dom kan man helt enkelt skita i att köpa. |
|
| Hejsan, jag kollade under min bil, och hittade lambdan och tog loss kabeln abra för att testa och nu går bilen hur bra som helst och man märker ingen skillnad. Men du sa att det var 2 stycken? jag letade men kunde inte hitta den andra, någon som vet vart den sitter? och är biltemas lambda värd att köpa? | |
| Det är bara en lambdasond på din 325:a. Eftersom den går bättre urkopplad är felet lambdasonden. Byt den! | |
| okej för blev tokig när man letar efter något som inte finns, men nu har jag beställt en ny lambda iaf :) | |
| Det är möjligt du bara har en. Inget jag vill svara 100% på. Tittade bara på Realoem sida och där fanns det 2. Bild via länken tidigare. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.