AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.163

Hur fixa strålkastar spolare som ej går tillbaka e92 ?

Pa
1.120
Passo222
BMW iX1 eDrive20 M-sport 2025
Ja, problemet är att armen stannar kvar ute efter rengöring, inte helt men så mycket att man måste trycka in det sista manuellt, irriterande! Har bytt den andra tidigare på garantin men den finns ju inte kvar längre. Någon som vet vad det är som falerar med dessa och kan man fixa det själv utan att byta hela? (som BMW gör) Mvh
Visa användare
789
johmei
335i E92
Är det själva spolararmen som stannar en bit ut eller bara "locket" som inte lägger sig rätt i fronten? Efter att jag haft fronten av så la sig ena locket snett rätt ofta på min. Detta åtgärdades genom att böja till fjädrarna som håller i locket något. Om det är armen så kanske du kan testa att dra ut den med en böjd "pick" och rengöra/smörja lite. Var försiktig när du drar ut locket bara då fästena på dessa är ganska ömtåliga. Ska du ta loss locket från armen så göra man det genom att dra fästet uppåt på själva armen, fjädrarna sitter fast i locket.
Di
3
Diyar89
325i Coupe-07
Har exakt samma problem med min bil. Jag tror att det enda alternativet är att lämna in bilen och få hela huvudet utbytt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.