|
|
|
|---|---|
|
Anledningen till att jag frågar är att min X3 uppförde sig lite lustigt för några timmar sedan, om larmet går så brukar den vanligtvis signalera detta med korta och frekventa signaler tillsammans med blinkers, tänd innerbelysning och att lampan i backspegeln blinkar rött. Om jag lämnar hunden i bilen och glömmer att stänga av rörelsedetektorn invändigt till exempel, eller när jag skulle vara duktig och öppna dörren med nyckeln istället för centrallåset så låsen inte bäckar igen. Det misstaget gjorde jag en gång men det var snabbt ordnat. I kväll gick jag mot bilen, öppnade den med nyckeln och jag hörde centrallåset dra samtidigt som innerbelysningen och positionsljusen välkomnade en som vanligt. Därefter drog en signal igång, annorlunda mot det vanliga larmet i form av längre ljud med korta pauser mellan och med alla ljus släckta. Ungefär en gång i minuten tog signalen en något längre paus (10sek?), innan det fortsatte. Felet gick inte att nolla med någon av de metoder jag kom och tänka på jag startade bilen, stannade motorn, slog på och av tändningen, öppnade den med fjärrlås, manuellt med nyckel, öppnade och stängde alla dörrar inklusive huven och så vidare men den envisades med samma signal. Så jag gav upp och tog 328an på en sväng istället. Efter att mat hämtats och njutits av mötte jag en tyst X3 och försökte igen, numera är bilen som vanligt. Frågan är om bilen bara fick spel eller om den signalen betyder något, är det någon här som varit med om samma sak eller har koll på vilka olika funktioner och signaler en X3 E83 har? Jag har tänkt på att kontrollera batteriet det brukar kunna ge lite lustiga fel om det är dåligt, men det känns ok och bilen startar alltid friskt även i sträng kyla? Men jag skall kontrollera det när jag får tid för säkerhets skull. Tack på förhand! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.