|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har fått en del problems med min BMW E46 328 1998 nu... Ibland på låga varv så slutar den svara på gasen och blöddrar/rycker tills den går igen, känns som den blir strypt typ, släpper jag gasen så blir allt som vanligt igen. Har även märkt att ibland när jag startar bilen så startar den och dör bara så jag får starta en gång till.... Vad kan det vara för feeel?? Blir galen på bilfan nu... Inga felkoder finns har kollat flertal gånger... :( | |
|
Inga felkoder, så hade jag kollat/mätt ditt batteri. Kan vara det inte orkar ge som det ska. Är det kass, så kan det bli att bilen misständer/blöddrar. Alternativ 2 tror jag på ditt gasspjällshus, men EML lampan brukar tändas/blinka till då. Hur långt har den gått? |
|
|
EML lampan har blinkat ibland har jag märkt! Jag hade felkod på att gasspjället har hängt fast sig så jag har rengjort det och felkoden har inte kommit tillbaka än iaf.. men bilen fortsätter bete sig ryckigt ibland/ blödder... |
|
|
Hade själv samma. Bytte gasspjällshuset och fungerat klockrent sen dess. Läste något om fukta in i den svarta el lådan och tror du verkar ha samma problem tyvärr. |
|
| kom de nå fel kod för dig då? | |
|
Inte de första 3 gångerna jag felsökte. Minns inte vad det stod den fjärde gången, men det var något med gasspjällshuset. Läste runt lite och tänkte det inte är lönt att bara rengöra för jag ville inte ha strul igen, så jag valde att köpa ny på skroten i Helsingborg. Suttit på en 320 som hade gått 7000 mil. Har själv inte haft några problem med vevhusventilationen som det nämns om i din andra tråd, så jag tror det är ditt gasspjällshus som strular ang detta alla fall eftersom du bara rengjorde den sist. |
|
| felkoden har tyvärr kommit tillbaka =( | |
|
Okej. Tråkigt. Då är det nog till att kasta det du har och finna en annan eftersom du redan försökt rengöra den en gång. Har du problem att finna ett gashus, så hojta till. Har ett extra liggandes som rullat c:a 9000 mil. niklasrydberg@bahnhof.se |
|
| Hur gammla är dina stift? | |
| Jag har köpt ny gasspjäll av clintan66 så väntar på den så ska den monteras, har även renoverat vevhusventilationen på bilen samt bytt stiften och oljan :) Vi får se hur de går när de blir uppstart... | |
|
Fortsätter bete sig hackigt och blöddrar ibland på låga varv. Gasar jag iväg och släpper sedan kopplingen pendlar tomgången lite och dör ibland. |
|
|
Har du provat att koppla ur LMM? Blir det ingen förändring eller om det blir bättre, är troligen LMM trasig - ger inte alltid felkoder. Hur såg stiften ut? Sotiga, brända etc... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Har inte provat med LMM. Ska försöka få prova med en annan LMM. LMM Har jag bytt till en helt ny 1 månad sedan, men förvånar mig inte om det bökar igen med detta jäkla sportluftfiltret... Haha! Om du bara såg mina tändstift. "Själva" pinnen som är i mitten av tändstiften som slits den var av helt på alla tändstiften, men det sitter nya tändstift i nu. |
|
|
Hade liknande problem på min för ett par år sedan ang man gasa iväg och släppte på gasen så dog den. Minns inte vad som var felet för jag bytte en del saker i samma veva. Nya stift, nya lambdor, plus insugs bit som läckte och ställbar bränsletrycks regulator. Efter det kan jag gasa på och inga problem med tomgången. Tänkte på lite som Johan B nämnt i annan tråd att lambdor kan få tomgången att bete sig lite knas om det kan vara det som var felet där för dig. Samtidigt svårt att säga vad som var felet för nu med bränsletrycks regulatorn trycker det på mer. |
|
|
den går även ojämt på tomgången ibland... |
|
| märkte även idag att efter 4500 varv typ så slutar bilen gå, typ som att luften blir strypt eller något... | |
|
idag testade jag rycka loss LMM kontakten, bilen blöddrade då inte och tomgången var stabil, dock så gick bilen inte lika bra som den gör när väl bilen funkar med LMM ikopplad. Som sagt ibland är bilen även segstartad så man får mata på lite extra och när den då startar så brukar den inte alls vara pigg och gå som den ska när den 1 gång vart segstartad.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.