|
|
|
|---|---|
|
Någon som har koll på det här med vilka rattar som passar var?? Har sökt på gamla inlägg, men jag blir inte klok på vad som gäller. Har en 528-87 med fyrekrad orginal ratt, den vill jag byta mot den treekrade skinnratten man ofta ser i E28/E30 bilar (samma sak som M-ratt??...). Frågan är då: Passar en E30-ratt rakt av, eller skiljer det mellan årsmodellerna? Passar en M535 ratt? Eller kan man rent av montera en E34 ratt?? Tacksam för klargörande svar. | |
| Original treekrad skinnsratt i 535-E34 är identisk med den ratt jag har i 528-E28. Så mycket vågar jag säga. | |
|
Så här är det, tror jag..: På E28 skiljer det så tillvida att det finns en modell -85 och en 85-, det som skiljer är splinsen på rattstången. En ratt från en 86:a passar således inte på en 84:a. Tror däremot att E30 har samma som E28 85-. Min slutsats är således att du bör kunna montera en E30-ratt alt. en M535-ratt på din 87:a. Vet ej huruvida E34 passar. www.malte-racing.com |
|
|
Tack för svaren, känner mig något klokare nu. Bara att ge sig ut på jakt då, kanske någon som har en M-ratt liggande???... |
|
|
Länk Länk Sök på tex "ratt" bland annonserna under Delar Säljes så kanske du hittar fler. www.malte-racing.com |
|
|
jag hade problem när jag köpte en M-ratt, den passade inte på min, fick då veta av en kille att E28 hade lite bredare splines mellan -83 till maj -84, sedan bytte bmw till tunnare splines, det är vad jag har hört angående E28 modellen i alla fall. |
|
| tidiga E34:or passar oxå...har själv en M-ratt från en E28 i min...vet inte när brytningen kom, men en ratt från en 92:a passar iaf inte i min.... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.