|
|
|
|---|---|
|
köpte min e91 LCI - 09 strax innan julen - 12. bilen gått ca 12 000 mil , tyckte att bromsarna inte fullt i mitt tycke ... Gick med att säljaren la i skivor runtom samt belägg runtom ( jag skälv byter i samband med byte till sommarsulor ) frambelägg är SBS , bakbelägg MEYLE , samtliga 4 skivor MEYLE premium. kom sen på att det kan vara bra att ha en slitagevarnare extra samt en till bak ifall man inte får loss orginalet helt ( ej utlöst/ larmad ) som jag förstod så hämtade bilhandlaren allt i bromsväg hos Schmiedmann , medans jag köpte sen slitagevarnare på Mekonomen...... slitagevarnarna går inte in i belägget ! , stålet är typ 1 -1,5 mm tjockare än " uttaget" i varnaren .... Nån råkat ut för liknande ??? frågan är ju , är det varnarna som inte stämmer . eller beläggen både fram och bak ?? kollar man in i hjulet så SER orginalbelägg och mina SBS , MEYLE likvärdiga ut som orginalen | |
|
skäms .... kollade i fel belägg , givetvis passar slitagevarnaren utmärkt i det belägget som itter fast på kolvsidan ........ jaja... även solen har fläckar ; ) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.