|
|
|
|---|---|
|
Hallå! Är nybliven ägare till en 335d. Bilen går kanonbra upp till 212 och där är det som att åka in i en vägg! Någon som kan tänkas veta vad felet kan vara? | |
|
Du har inte en jänkeimport? För dessa har 210spärr i normal version. Mvh Stephan |
|
| Det låter som den är spärrad då :( | |
| Som tröst....över 220 är inte ens kul. Jämfört med 5-serie i samma fart, är den helt ostabil och läskig. | |
|
Skämtar du Marin? Jag har många gånger kört över 220 med E90 och det var mycket kul. Inte det minsta ostadig eller läskig. |
|
|
Beror på underlaget tycker jag och så spelar säkert däcken roll i dessa hastigheter. Har maxat min 320d (230 på mätaren) i Danmark vid ett tillfälle på relativt nylagd motorväg med finkornig asfalt som är sällsynt i Sverige och där gick den hur fint som helst över 200. När jag gjorde samma sak någon månad senare (en mycket tidig morgon) på svensk motorväg var det faktiskt ganska obehagligt och inget man njuter av i större doser. Upp till 200 var väl OK men resten tar jag hellre i en 5- eller 7-serie om jag måste välja :-) Hade M-sportchassie och fina Michelin PS2 18-tummare på bilen vid båda tillfällen. |
|
| Hade visserligen 17" (PS2 eller Bridgestone Re050) på min 330i, men det hände aldrig att jag fann något obehagligt på något underlag i höga farter, varken på svenska eller utländska vägar. | |
|
Testa en F01/F10 i samma farter så förstår du vad jag menar. |
|
| Det har jag gjort, men uppfattar fortfarande inte E90 som ostadig eller läskig. | |
|
Det är min tredje e91! Har haft 325d och 330d innan och tycker 330 var stabilast i riktigt hög fart. Bilen lämnas in på eftermiddagen och får spärren borttagen! Tack Stephan för tipset,stämde bra! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.