AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.753

Byta glas på sido backspegel E34 hur gå till väga `?

Lo
331
Lojdstrom
X3 E83 -07
Behöver byta mitt glas till sidospegeln på förarsidan hur gör man det smidigast ? måste man bort med hela huset eller kan man bara ta av själv glaset som är trasigt och limma på ett nytt glas ?
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Kolla youtube finns mycket matnyttigt där

Ha deT
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Kolla youtube finns mycket matnyttigt där

Ha deT
På 93-96års vanliga spegel är det bara att ta tag i ena hörnet och vrida så du får grepp och sedan försiktigt bända loss spegelglaset från fästet. Det nya trycker du på plats med jämt tryckt över mitten där fästena sitter.

Den äldre elefantspegel (88-92) har precis som E39 en pinne som måste dras så glaset släpper.

Mvh Stephan
Lo
331
Lojdstrom
X3 E83 -07
Stephan735i:

Det är till M5an och det är ju en 94a var lite sprucket så tänkte byta det :)
Lojdstrom; Ser att du har de vanliga speglarna Länk men du kunde haft M-speglar vilka jag inte bytt på Länk därav kommentaren om vanliga speglar.

Mvh Stephan
Lo
331
Lojdstrom
X3 E83 -07
Stephan735i:

Yes har dom vanliga inte aerodynamic-speglarna haha hade du en bild på min ? från mantorp`? nu gjorde jag så här jag gick till 530in i garaget och tog av spegelglaset och helt enkelt skiftade glas så nu har 53oin trasigt glas bättre med helt glas på m5an så länge tills jag får hem nya glaset :)
Lo
331
Lojdstrom
X3 E83 -07
har en till fråga ang speglar stephan vet du om man kan man köpa själva kåpan till backspegel huset ? har en spricka uppe på själva huset men ingen annan defekt på andra sidan och dom är ju delade huset så behöver själva baksidan eller är det bara beställa ett bättre begagnat spegelhus och skifta ?
Lojdstrom: Jag har bilder från en träff i Jönköping förra året där din bil var med:)
Länk Tifosi var nog på en del träffar under åren:).

Du kan beställa en ny kåpa (olackad eller i bilens färg) eller så köper du en beggad dock är sannolikheten att du hittar en Diamantsvart som inte behöver lackeras liten så varför inte köpa en ny och lämna den på lack? Du har kanske något mer som behöver lackas?

Mvh Stephan
Lo
331
Lojdstrom
X3 E83 -07
Trevligt med bilder på bilen har ju inte hunnit tagit några egna än ;) haha ja han var nog på en hel del träffar ! okey men kanon då blir det ju självklart en ny har letat runt lite och har hittat ny som är primad har inget just nu som ska lackas men blir inte så dyrt o lacka en kåpa :) du har inga fler bilder på bilen?

Länk 250kr med frakt

Länk 270kr med frakt
Lojdstrom; Personligen hade jag hellre köpt en originaldel trots att den kostar det dubbla Länk

Gå med i klubben då får du rabatt på originaldelar eller beställ från en Tysk BMWhandlare via m5portal så får du ännu högre rabatt.

Länk

Länk

Länk

Länk

Jag var fokuserad på att fotografera de båda 540i/6:or så det blev rätt få bilder på övriga.

Mvh Stephan
Lo
331
Lojdstrom
X3 E83 -07
Stephan735i:

Ja men du ser finns det originaldel så köper jag självklart det är med i Bmw cs så det är lugnt :) tackar för bilderna hahaha ja men det var inget otippat att du hade fullt upp med 540/6:orna ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.