AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
14.415

F31 M-paket val av färg?

Sida 2 av 2
Visa användare
483
Tompak23d
iXM60 -23
Snyggt val. Grattis. På min har jag köpt till de blanksvarta njurarna i grillen. Begriper inte varför BMW envisas med krom i grillen när alla andra lister är blanksvarta...

ol
649
olja
Merca med skruvad sexa.
Tompak; Är det Performance grillen du har köpt? F-n att jag inte visste om att den fanns när jag beställde bilen, hade säkert kunnat ingå efter lite gnäll.

Riktiga män kör en sedan med ringar i grillen och V8. Fjollorna åker Bayersk lastvagn.
Visa användare
483
Tompak23d
iXM60 -23
Japp. Inte så dyr dock. En dryg tusing så är den din...

DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Jag funderar också på performance njurar men är lite kluven på hur de passar till en estorilblå bil. Jag ser att du tompak har den kombon och är nöjd men vad tycker övriga? Till en silverfärgad bil så är de klockrena.
Visa användare
483
Tompak23d
iXM60 -23
Passar utsökt just till estorilblå. Såg en 1-serie med samma färg och njurar också, såg brilliant ut...

Glaciärsilver för mig, jag tycker det passar bäst med de svarta detaljerna såsom lister, jämfört med den mineralgrå. Oavsett val så kommer du få en riktigt fin bil så jag tycker inte synd om ditt i-landsproblem ;)
Mi
1.167
Micleg
iX1 msport 2023 med mycket utrustning
F11 520d -15 X08 HK HUD nav ACC/radar NightVision
Vitt! :) Problemet med mörka färger såsom mineralgrå är att den är så mörk att den tar bort alla linjer och snygga skarvar i bilen. Mycket av "m" försvinner. Vitt är snyggt även smutsigt. Silver kamouflerar smuts bra men ser aldrig lika rent ut när bilen väl är ren (någon dag).
ol
649
olja
Merca med skruvad sexa.
Instämmer med föregående talare. Mörka färger dödar linjerna och kontrasten med det svarta. Vitt med M är en klockren kombination. Silver är för oss som inte vill tvätta bort livet:).

Riktiga män kör en sedan med ringar i grillen och V8. Fjollorna åker Bayersk lastvagn.
bu
327
burt
Passat 2,0tsi.
2017.

I bland undrar man ju..... vadå tar bort alla linjer och mycket m försvinner??? givetvis är ju smaken delad! funderade i dagar innan ja bestämde mig för minaralgrå, och döm av förvåningen m looken fanns där när ja hämta den.
Då kan man ju lika väl säga att m-paket på en diesel är ju ganska onödigt då dom låter som en kanalbåt?
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Det tråkiga med en mörkare lack är att kontrasten mot alla mörka detaljer drunknar. Jag har idag en bil med mycket svarta detaljer som jag valde svart lack till och visst dödas detaljer som kontrastrerar fint mot en ljus lack. Men en mörkare lack har en fin lyster och är i mina ögon vackrare att se på. Jag var trots det länge inne på silver just för att det passar bra med m-sport och att det är en lättskött lack, men fåfängan vann till sist och det blev estoril för min del som är något av ett mellanting mellan mörkt och ljust.
Mi
1.167
Micleg
burt, du blandar ihop två sinnen, hörsel och syn :)
Mitt första val hade varit mineralgrå. Sanslöst snygg! Särskilt i vissa ljus då den ser lite siden-aktig ut.
Själv har jag en glaciärsilver då det blev en lagerbil och jag är riktigt nöjd med den också. Färgen har en lite blå-lila-aktig ton vilken jag gillar. Väldigt subtilt men ändå.

Just som många säger blir kontrasten fin på m-sport och sportline med ljusare färger iom alla svarta detaljer.

Sen är ju m-sportgrill ett måste så man slipper kromet :)
Skulle också välja mineralgrey. En jätteläcker färg på F31 med M-sport.

/Anders
Mi
1.167
Micleg
Mineralgrå är ju tyvärr den nya spacegrå. Skitsnygg men ack så "vanlig". Den är för säker helt enkelt.

Svarta njurar funderade jag på ett tag men insåg till slut att bilen behövde den där lilla mängden krom eftersom resten är vitt och svart på min. Blir nog annorlunda om det är en metalliclack. Fast jag skulle nog tycka att svarta njurar på en mörk lack (blå, mineralgrå, svart etc) är lite trist. Vips så försvann grillen. Svarta njurar och rött däremot är ju perfekt.
Mi
1.167
Micleg
Angående "vanlig" så kan jag ju tillägga att vitt som jag valt givetvis är ännu vanligare (innan någon får spel här) men det är ju effekten av att ha valt bort någon av dom spekulativa metallicfärgerna :) Att välja till metallic för att omvärlden tycker det är ballt, eller omvärldens nycklar tycker det, är galet.
Betterlead
Jag är ganska nöjd med min Melbourne red. OBS! Med vinterhjul på bilderna.
Länk
ol
649
olja
Merca med skruvad sexa.
Tittade på en Mineralgrå F31 med M-sport. Ingen kombination som tilltalade mig.

Visa användare
883
Vitoco
G61 530e RWD M-Sport Oxide Grey med 99% "allting på"
----------------------
Tidigare:
E90 320i M-Sport TiAg 08-12
F31 328iA+ M-Sport 12-22
G08 iX3 Charged Plus Carbon Black 22-24
jag som trodde (hoppades :p) jag skulle fortsätta vara ensam med den här inne, grattis till ett klockrent val ;)
ol
649
olja
Merca med skruvad sexa.
Då är vi snart två som kör glaciärsilver 328:). Min blir producerad i v23. Kommer lagom till semestern.

ol
649
olja
Merca med skruvad sexa.
Vitoco: Med bilen på uppfarten kan jag inte annat än att instämma. Mer än nöjd med mitt val.

Fjollorna kör fyra med respirator och ryggsäck.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.