AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
14.414

F31 M-paket val av färg?

Sida 1 av 2
ol
649
olja
Merca med skruvad sexa.
I-landsproblem!

Kan inte bestämma mig för vilken färg jag ska välja till min 328i med M-paket. Vitt är i mina ögon den snyggaste till M-paketet. Kräver ständigt tvättande för att se fräsch ut. Står i valet och kvalet mellan Glaciärsilver och Mineralgrå. Gillar grått, men tycker inta att den passar till M-paketet. Vad tycker panelen?

Riktiga män kör en sedan med ringar i grillen och V8. Fjollorna åker Bayersk lastvagn.
Bj
186
Bjornagain
Audi A3 gtron
Jag valde vitt! Ganska jämnt skägg mellan vitt och Estoril säger jag. Tog dock några tillval istället och körde på vitt. Skulle tagit grå i ditt fall.

/Björn
Estorilblau II alla dagar i veckan:

Länk

Länk

Jag måste bara fråga hur du tänkte med din slutkläm? Är det bara Neckarsulmbyggda Audi som är ok? För Ingolstadt ligger i Bayern och lastbilar som byggs i Bayern heter MAN, de har dessutom sloganen It's a MANs world Länk så jag lite full i garv, nästan som när det stod no turbo shit just real power på en VW Transporter TDI=).
ol
649
olja
Merca med skruvad sexa.
Stephan: Bayersk lastvagn = BMW kombi. Det vet t.o.m. mina tyska kollegor. Men hallå, en F31 är en kombi, nu sitter jag i skiten:). Dags att ta klivet från fyra ringar i stjärten till aktersnurran?

Är lite kluven när det kommer till Estorilblå. Snygg färg, men sticker ut lite för mycket för min smak. Nyckelmagnet på stormarknaden? Hur pass lättskött är den. Vill slippa tvätta stup i kvarten.

Blir till att vela vidare mellan grå och silver. Har haft en vit bil, aldrig igen. Kalsongvit är ett bättre namn..... Dessutom har jag redan fått med det nödvändigaste i specen.

Riktiga män kör en sedan med ringar i grillen och V8. Fjollorna åker Bayersk lastvagn.
Verdi
Jag har, mot bättre vetande, beställt en svart F31. Tror den blir skitsnygg med M-sport, shadowline och tonade rutor. :) Men det är ju inte så tacksamt mot smutsen...

Skulle aldrig i livet ta en vit. Estorilblå hade jag kunnat ta om det varit en 328i eller 335i, men på en 330d som jag beställt tycker jag det inte passar riktigt.

Har en grå bil idag så om jag inte tagit en svart hade det nog blivit en silverfärgad...
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
Vit utan tvekan, snyggaste färgen och pengarna som metallic hade kostat kan man lägga på annan utrustning som någon nämnde

BMW CS #5139
bu
327
burt
Passat 2,0tsi.
2017.

Valde mineralgrå ... Tycker de passar bra , vit är lite mycket solsidan för mig .
ol
649
olja
Merca med skruvad sexa.
Vit och M-sport är helrätt om man slipper tvätta den........ Som budgeten ser ut nu är där inte utrymme till mer utrustning, bara mindre. Om några år kommer vi att kräkas på vita bilar, stalltips.

Blir en sömlös natt till.... Beställningen ska in i morgon. Lutar åt det gråa hållet.

pi
45
pitebo54
BMW 320d -12
Olja , av de två färger som du står mellan skulle jag ta glaciärsilver

Själv har jag valt vitt med msport-bromsarna tänker matcha med lite annat " godis" typ kolfiber mm , beställt F31 , ( 328ix ) / pitebo

Melbourneröd :-P
ol
649
olja
Merca med skruvad sexa.
Av rött blir jag trött! Snyggt när den är ren! Rött är jag för lat för. Vill inte tvätta bort mitt liv:).

Annars hade Brilliantvit metallic varit ett alternativ om börsen hade varit mer öppen. Mineralvit går inte att välja med M-sport, tyvärr.

DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Av aktuella alternativen så säger jag silver. Jag velade själv länge mellan silver och estoril och valde slutligen den sistnämnda.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Skulle gått på mineralgrå, tycker den passar utmärkt till M-paket på F31.

Bjornagain
Audi A3 gtron
Vitt! :)
Det var den här sidan som inspirerade mig, kanske har du sett den men den är värd att kolla på igen. Väldigt fina bilder, för alla som vill ha fina och skarpa bilder på nya 3-serien.

Länk
ol
649
olja
Merca med skruvad sexa.
Bjornagain: Försök inte lura ner mig i det vita träsket igen:). M-paketet passar helt klart bäst på en ren vit bil.

Kör på Glaciärsilver. Gillar Mineralgrå skarpt men M-paketet kommer inte till sin rätt då. En sportline hade jag utan tvekan tagit i Mineralgrå.

DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Bra val! Dela gärna med dig av hur specen ser ut!
An
100
Anders520dA
520dA Sedan -08
Min erfarenhet är tvärtom att vitt är en fördel när det gäller att hålla bilen ren. Förvisso syns skiten snabbt på en vit bil, framförallt vintertid, men den stora fördelen tycker jag är att det ofta räcker med en enkel avspolning med högtryck för att den ska se relativt fräsch ut igen.
Den bil jag har nu är mörkgrå och även efter noggrann tvätt syns alltid lite kalkfläckar etc. när den torkat och som kräver efterpolering/vaxning. På en vit bil finns förstås dessa fläckar också men de syns knappast alls.
Silver är ett bra val, passar fint med M-sport.
ol
649
olja
Merca med skruvad sexa.
Spec:
328i Touring advantage edition
Glaciärsilver
M-sport
Accentlist svart höglans
PDC fram
Sportautomat
Fällbara huvudstöd bak
Instrumentkluster med utökat innehåll

Roligare än så blev det inte:). Spara vann till slut över Slösa.

Dräller redan av vita bilar i byn. Nu får det vara nog med vita tjänstehäckar.

DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Den blir du nöjd med! Snygg i silver är den också med m-sport.
Helt klart snygg i silver:)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.