|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag felsöker på en 320 95:a och har kört fast. Problemet var från början så här. Vid accerelation allt väl men när man släpper gasen lite kommer ett ryck. Som att klippa tändningen ca 1/2 sekund. Jag har bytt vevgivaren, mätt trottelgivaren(är lite märklig), kamgivaren kortslöt i sockeln pga höljena var borta men jag isolerade dessa tills vidare. Det märkliga är att nu går säkringen till pumpen stup i ett. En 15 amp håller i ca 30 sek med motorn igång. Är det vanligt att matningen till pumpen kortsluter nånstans och kan det ha givit upphov till rycken? I övrigt går motorn kanon. Slitbanorna i potensiometern till spjällkontakten såg lite slitna ut men gav bra mätvärde utom i slutet. Men rycket kommer under hela pedalens rörelseområde. | |
|
Uppdatering. Plockade ur pumpen ur tanken och körde den med ett batteri. Den funkade fint. Kopplade den till bilen fast utan att vara i tanken. Gick fint med en 5 amp säkring. Stoppade den i tanken och den gick även där. Innan demontering rök en 15 amp säkring bara när man vred på tandningen. Startade bilen och den gick i ca 30 SEK innan 5 amp gick sönder. ( har kört slut på 15 och 10 amp säkringar). Upptäckte att kamgivaren fortfarande har kortslutning. Ska nu skaffa ny givare o fler säkringar. Kan kamgivarens kortis påverka pumpens säkring? |
|
|
Uppdatering. Plockade ur pumpen ur tanken och körde den med ett batteri. Den funkade fint. Kopplade den till bilen fast utan att vara i tanken. Gick fint med en 5 amp säkring. Stoppade den i tanken och den gick även där. Innan demontering rök en 15 amp säkring bara när man vred på tandningen. Startade bilen och den gick i ca 30 SEK innan 5 amp gick sönder. ( har kört slut på 15 och 10 amp säkringar). Upptäckte att kamgivaren fortfarande har kortslutning. Ska nu skaffa ny givare o fler säkringar. Kan kamgivarens kortis påverka pumpens säkring? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.