|
|
|
|---|---|
|
Har haft problem med att fjärrlåset inte vill funka. Nyckeln i larmdosan har kunnat användas i förardörren men vid upplåsning larmar ju bilen ganska jobbigt till man tryckt in rattlåset. Skruvade bort takspoilern och lossade locket för antennförstärkaren och där såg fint ut-ingen fukt. Provade öppna shoppingluckan när jag låste-larmade då låste dörrarna. Bör va kabelbrott tänkte man och mycket riktigt i höger kabelstam mot glaslucka va en kabel av. mvh | |
|
Allt mitt fungerar som det ska förutom just öppningsknappen så sedan en tid tillbaka har jag fått öppna med nyckeln i stället. Jag har prövat byta mikrobrytaren/knappen i luckan utan framgång. Vet du eller någon annan vilken sida knapp-kabeln sitter på? Skulle ju kunna vara så att även jag lider av kabelbrott. _____________________________________ ///Mvh Chrille ( aka. Chriz Loud ) |
|
|
Hej, har läst din fråga, har samma problem precis som du skriver. Hur har du fått löst det? Har fått förslag om att byta hela bakrutan och antennförstärkaren till runt 16.000:- på Bilia group, Tar tacksamt emot tips om hur man kan lösa problemet utan Bilias förslag... mvh Ritva |
|
Ekin |
E de faktist sant att dom inte lärt sig detta än på BMW, dom har ju fan lidit av det sen E36.. ibland blir man besviken |
Ekin |
E de faktist sant att dom inte lärt sig detta än på BMW, dom har ju fan lidit av det sen E36.. ibland blir man besviken |
| Jag hade samma problem på min bil och det var kabelbrott som var orsaken. Dom kablarna det gäller sitter på höger sida.För att komma åt att laga fick jag plocka ner lite av innertaket och ta loss gummi genomförningen i luckan. Sen är det bara att ta fram lödkolven och skarva ihop. | |
|
Men förstå BMW kabelbrott står inte i deras felkoder och då är det omöjligt och bilelektriker var väl många år sedan man kunde finna hos BMW,nu heter det komponentbytare. |
|
| Idag på morgonen lämnade jag bilen till en mindre verkstad,dom ska ringa om kostnads förslag. Nu har jag mer "kött på bena" att diskutera om detta, Stort Tack till ER. | |
| Som sagt,dom fixade kabebrottet som nicaon skrev,och priset under tredjedel av vad bilia skulle ta, fick hämta bilen nästa dag.Är väldigt nöjd med Bo & Jimmys bilverkstad i Mölndal | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.