|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag har köpt mig en e39 525tds som fungerar suveränt förutom att den är svårstartad varm eller ja den startar relativt enkelt de första minutrarna men efter en 15-20 min blir den riktigt tråkig.. Jag har läst runt och hört mycket men aldrig fått ett riktigt svar av någon som haft samma symtom och löst det. Jag har börjat med att byta batteriet för det var kasst men som såklart inte hjälpte, jag upptäckte även att en spridare läckte lite som ja tänkte fixa fall de skulle kunna vara anledningen? Har även kollat runt på lite slangar osv för att hitta något men verkar inte vara något där heller samt ser jag inga luftbubblor i bränsleslangen, pumpen ser tät ut och ser inte ut att ha gått 36 000mil iaf dock har ja inte hittat några papper på att de ska vara bytt. Vad ska jag göra någon som har löst detta problem? Tack på förhand | |
| Beror ofta på slitet pumphuvud,men kan även vara startmotorn som är en svag punkt på tds den är trött och går för sakta. | |
|
Kan man göra något för att kunna "felsöka" pumphuvudet och startmotorn? Startmotorn låter frisk och kry utan några missljud. |
|
| Vad gäller slitet pumphuvud så är det pumpbyte som gäller,och startmotor ska gå rejält fort. Sitter en Magnetti original om man tar en bytes så ska det vara en Borch men låter den ok så behövs den inte bytas. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.