AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
6.838

Vad har ni gjort med era e85

No
7
North1
Z4 2,5i
Vore kul att veta vad ni gjort med era bilar, styling eller modifieringar. Jag gillar att fixa och pilla, så lite inspiration vore toppen.
tg
92
tgneb
Z4 2.2i -04
Jag har monterat den Soundgenerator (Motor Sound System (MSS)) som 3.0 har i original. Tror inte 2.5 har den. Lättmonterat och inte dyrt. Så har jag monterat BMWs original AUX ingång. Inte heller dyr eller svårmonterad.
No
7
North1
Z4 2,5i
Var köpte du Aux ingången?
Visa användare
136
Toklimpan
VW Tiguan Tdi R-Line 2014
Som ska bytas mot 325d cab 2011 snarast!!
Jag har ett aux kit liggandes.. Passar Z4 2006 och säkert fler. Orginal BMW.
500 :-

//Anders
tg
92
tgneb
Z4 2.2i -04
Jag köpte aux-kitet som är ett originaltillbehör hos BMW återförsäljaren.
Z4
482
Z4-pirayaN
BMW Z4 3.0 Roadster -2003
VW Passat -2013
är det lätt att installera om man har HIFI paketet med DSP? (kan tänka mig offra cd-växlaren)
tg
92
tgneb
Z4 2.2i -04
Vet inte om HiFi paketet försvårar installationen. Tror inte det men kolla med reservdelsförsäljaren. Installationen bestod i om jag minns rätt av att med hjälp av kreditkort eller liknande plocka ut radioenheten och därefter plugga i AUX kitet i kontakten baktill. Så sätter man kitets honkontakt på lämpligt ställe. Lita inte för mycket på rådgivaren om hen säger att det inte passar din modell för det sa dom att det inte skulle göra på min men det kostade så litet så jag köpte ett ändå och det passade perfekt. Kitet är ju i princip bara en kabelsats.
Visa användare
136
Toklimpan
VW Tiguan Tdi R-Line 2014
Som ska bytas mot 325d cab 2011 snarast!!
Japp. Precis som tgneb säger. Det klurigaste är att få ut själva stereon. Sen är det bara att plugga i en kontakt. Ska inte vara någon skilland med HIfi paket eller Navi som jag fattat det.

//Anders
Hur man får ut stereon.
Länk
Da
28
Danne Z4
Bmw Z4 2003 manuell 2.5L
Plockade ut original stereon och satte in en med usb i fronten.
Blev en stor skillnad i ljudet med original högtalarna!

Ba
396
Bavaria1
iX3 M-Sport, -22, Piemont Red
Neue Klasse Silver beställd
Z4-pirayaN: Har precis som du en 03:a med HiFi paket,inga problem annan än pillet att få ut radioenheten,men lösningen ovan funkar. Efter det så fick jag byta några stift på kontakten, men inga problem då manualen visar hur du skall göra.

Lycka till om du inte redan löst detta!

Lennart Bornhall
BMWCS #1085
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.