AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
950

Billarm till mobilen:

Har försökt få igång denna tråden förut.
Efter BMW v8:s besök av kräken som snodde fälgarna har jag letat och hittat Phonesafe...
Det "larmar" i mobilen om någon rör bilen har någon provat.....
www.phonesafe.nu

Vill oxå ha kompressor.....
Jo
233
Jomu
528iA Touring -00
Ring Audiotec 031 579062. Han kan fixa detta larmet till dig. Prata med Claes och hälsa från mig.

Joachim
Es
332
EsaPekka
BMW 635 -81
Hej,
gå in på www.satsafe.se bilproffslarm med positionering och allt. Vid ev kontakt med dem hälsa från mig.

Om du skaffar sånt larm kan du snacka dig till reducerad självrisk/premie hos försäkringsbolaget.

Hälsningar /Esbjörn
markus00
Jag har faktiskt byggt en egen liten modul som jag använder till en gammal ericsson telefon.
Modulen består av en PLC som är kopplad till knappsatsen på mobilen.
Jag har ett litet relä som är kopplat till samma utgång som sirenen på mitt larm när bilen tjuter så ringer den gammla ericsson mobilen upp min vanliga mobil. Fungerar klockrent.
st
758
stimpenbmw2
528i E39 -98
vad är en plc?
Prata gärna klarspråk, så sparar vi tid...

PLC är en "dator" som framför allt används innom industin i elskåp för att programera maskinvara med olika funktioner.
Tex. att få en maskin att starta men att den inte får göra det innan vissa förutbestämnda signaler har godkännts.
Jag är inte helt hundra på detta men något åt det hållet är det.

Mvh.
Micke Olsson
markus00
Förlåt att jag snackade i lite termer men det är precis en sådan som Micke säger.
Hehe.
Vilken tur jag hade där.....

Mvh.
Micke Olsson
Ok, nåt' proffs som om man vågar koppla in en www.phonesafe.com själv.....
Med tanke på elektroniken i en 540 e39

som vet om man vågar (skall det vara)

ju
6
juhhon
BMW M3 E92 2008
Jag använder mig av GuardiaLink Standard (www.guardia.se) som kostar ca 4000 + moms o som är kopplat till mitt CarGuard 850S. Funkar perfekt! När larmet går så ringer det på min mobil + 2 andra förprogrammerade nr. Helnöjd!

Mvh
Juha
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.