|
|
|
|---|---|
|
Hej! Tidigare idag fredagen den 22/3 så lyckades en person vid namn Leif Ottosson och en till hämta ut delar hos oss på ett gammalt kundnummer till ett företag som nyligen gått i konkurs utan vår vetskap. De hann precis köra iväg när vi upptäckte detta så vi kunde inte stoppa dom. De fick med sig en kolfiberhuv, kolfiberfrontläpp och en Supersprint Race ljuddämpare till M3 E46. Delarna har ett sammanlagt värde av ca 24000;- En polisanmälan ska upprättas men med tanke på att herr Ottosson har en skatteskuld på 1,5 miljoner och näringsförbud så har jag en känsla av att det inte kommer att leda till att vi får pengarna tillbaka. Om någon kan lämna tips som kan leda till att vi lyckas få tillbaka grejerna så kan jag garantera att vi kommer vara generösa med "hittelön" till den personen. Det är mer en principsak att dom här personerna åker dit än själva värdet av delarna i sig. Detta rör främst Göteborgsområdet då de två skojare som varit här är folkbokförda i Göteborg. Grejerna hämtades från Schmiedmanns lager i Kungsbacka vid ca 13:00 med en minibuss med reg nr SBP239. Dom körde med en stor kartong på taket innehållande motorhuven. Som sagt så är alla tips som kan leda någonstans väldigt uppskattade. Mvh Viktor Örtegren E-post: viktor@schmiedmann.se WWW.SCHMIEDMANN.SE Vi har ALLT till BMW! | |
|
Jag vet inget om händelsen, men kompleterar med info om bilen som är nybesiktad i tisdags; Registreringsnummer:SBP239 Fabrikat:FORD YDR WINDSTAR Färg:MBLÅ Fordonsslag:PB Fordonsår:2000 Fordonsslagsklass:I Identifieringsnummer:2FMDA56U1YBB62182 Typgodkännandenummer:e13*93/81*0004*05 Typgodkännandedatum:1999-02-26 Senaste EU-regbevis del 1:2012-07-31 Senaste EU-regbevis del 2:2012-07-09 Besiktningstermin: 2013-09-01 - 2014-01-31 Senast godkända besiktning:2013-03-19 Vägmätarställning, km:212972 Någon kanske vet var den brukar stå parkerad?! Mvh Stephan |
|
|
Tråkigt! Men kom du på precis när dom va på väg därifrån med sakerna att du skulle kolla upp dom? Eller såg dom farliga ut så du vänta tills dom va på väg åka? |
|
|
@janne86 Nej dom såg inte direkt farliga ut. 2st äldre herrar. Jag höll på att kolla upp dom men jag stod i telefonkö till det företag jag försökte ringa för att bekräfta. Sen fick jag upp att företaget var satt i konkurs men då hade dom redan åkt. Jag åkte till och med efter dom men jag visste inte vilken väg dom tog så jag hittade dom tyvärr inte. Mvh Viktor Örtegren E-post: viktor@schmiedmann.se WWW.SCHMIEDMANN.SE Vi har ALLT till BMW! |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Lägg ut en köpesannons på prylarna som privatis så kanske de hör av sig. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05XXX |
mattiasxx |
Hörde igår att du har en mäktig kompis i Gbg som gick hem till killarna :) |
|
Fy fan, hoppas asen åker fast! Håll oss uppdaterade med hur det går Viktor! |
|
|
Smart att basunera ut på INTERNET angående mäktiga kompisar och dyligt. Eller INTE!! Personen i fråga kan hamna i en minst sagt besvärlig situation. Fingerspitzgefühl. |
|
|
Hoppas allt löser sig för er. Mvh "Betänk vad du säger, när och till vem." |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.