AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.901

Kontantkort till Webasto dieselvärmare

fa
1
faths-ranger
530XD Touring -08
Jag har en BMW 530 xD (E61) 2008 med Webasto dieselvärmare.
Värmaren kan fjärrstyras via GSM nätet.
Kontantkortet (Telia) som sitter någonstans i bilen har slutat fungera.
Efter att jag ringt till Telias support har jag fått reda på att kortet blivit avregistrerat p.g.a. att
det inte har varit någon aktivitet under ett år FRÅN kortet.
För att generera trafik måste jag ta ut kortet ur bilen och sätta i det i en mobiltelefon och ringa eller
SMS:a till någon.
Ett annat sätt är att sätta in mer pengar på kortet, vilket jag gjort under alla år hittills.
Nu missade jag (med 2 veckor) att sätta in mer pengar på kortet och enligt Telia går det inte att
registrera kortet igen, utan jag måste sätta in ett nytt kort.

Nu till själva frågan:
Var sitter kontantkortet ?

//Lasse

//Lasse
Vad har hänt med alla pengar du laddat kortet med? Har dom gått upp i rök nu när kortet inte längre är aktivt?
gt
2.766
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Detta är ett eftermontage och GSM modulen kan sitta i stort sett var som helst,men leta i bakluckan du har möjligen inte någon liten limmad antenn i någon ruta som det går en svart tunn sladd från ? Om du hittar den så är den inte så stor en liten box som har ett öga som blinkar grönt . Och pengarna på kortet ja de är förlorade man måste ladda med 50kr om året eller registrera kortet,sen måste man ibland ta ur kortet och använda det i en telefon för att göra slut på belopp man byggt upp.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.