AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.032

Går i köpetankar. e60 530i -07 14kmil

Hej,

Jag har nu äntligen spanat in en fin e60 530i m paket. tillverkad dec 07 och uttagen feb 08.
Bilen har idag rullat 143000. Utrustad med komfortstolar, navi, sollucka, headup. ja i princip det mesta. Känslan att köra den är nästan som en ny bil. Skicket är väldigt bra. 1 ägare och all service utförd av förenade bil. Bilen säljs av en firma. begärt pris är 213tusen och jag får 114tusen för min e90 330i med 10tusen mil på mätaren. Mellanpriset är 99tusen. Vad tycker ni. Låter detta rimligt? Behöver jag oroa mig för milen? Jag planerar på att behålla bilen max 4-5år. Får man något för den när den passerat 20k mil.
Om jag var i din sits så skulle jag försöka få sålt på nuvarande bil och satsa på denna med ett försök att få ner den till 200K. Med en möjlighet att du kanske dessutom hamnar under 99K som duskulle fått betala mellanskilland med firman.

Detta är en automat men har låga mil och är fin.

Länk
Hej Carlsson77, tack för ditt svar.

Glömde skriva att bilen jag kikat på också är automat dock av modell med paddlar och sportknapp. Vet inte om den lådan är driftsäker?

Jo jag har också funderat på att lägga ut den på blocket men är rädd att bilen jag hittat blir såld innan min blir såld. Dessutom besparar man sina nerver från alla prutare och däcksparkare på blocket.
Jag snabbläste igenom annonsen jag länkade och vet ej om den också har paddlar och sportknapp. Men utifrån bilderna och en hel del utrustning tyckte jag den var ett fint exemplar.

Jag håller med dig om att det underlättar starkt att byta in bilen via firma då man slipper som du nämner alla däcksparkare/ oseriösa samtal och mail. Men har du ändå lite is i magen och inte testat att annonsera så tycker jag det är ändå värt att prova då det är "vår" som är en period där bilförsäljningen ökar. Gör en smidig annons där du även förklarar att dessa negativa kontakter undanbedes. Och sedan priset, lägg dig strax under den billigaste sett till mil, årsmodell, utr och skick.
Vågar man lägga strax över 200k för en bil med snart 15k mil på mätaren?

Jag vet att man inte alltid ska stirra sig blind på milen. Men det är det ända som samtidigt får mig att backa lite
Hur menar du? syftar du på bilen du är intresserad av?

personligen skulle jag inte lägga 200K på en bil med snart 15 påmätaren, även om jag vet att BMW rullar så mkt mer. Bara min åsikt. Därför jag tipsade om den andra som gått nästan hälften.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
En bil som kostat närmare 600.000 ny kostar naturligtvis pengar även som begagnad.

Angående mil så är den finaste BMW jag köpt den som gått längst vid köpet, en E61 med 16000 mil på mätaren. Den såg helt ny ut invändigt. Stenskott fanns givetvis utvändigt men på insidan såg den oanvänd ut.

-------
//Lövet
Visa användare
275
royalcruiser
BMW 540iAT -94 E34 Alpinweiss III

BMW 750iA -96 E38
Ascotgrűn
Spontant så känns det som 530in är ganska dyr. En snart 6 år gammal 530i ska helt enkelt kosta en bit under 200K(tycker jag). E60/61 har ju tappat hårt på sisa tiden och ett nytt stålbad är säkert på gång i och med att fler F10 or hittar tillbaka till bilhallarna.
Har hittat en 530d som jag är lite intresserad av. Men tycker den kostar på tok för mycket. Här är annonsen: Länk

Vad skulle ni betala för den max?
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Leta efter billigare bil isf!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.