AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
505

chris bangle

vad tycker ni om bmws nya design...förr såg bmw sportiga ut på utsidan men lyxiga på insidan....nu ser den nya modellerna bara lyxiga ut....vad tycker ni om dem här skriv gärna Länk
Länk

Länk

Länk

Länk

Länk
Visa användare
516
_Johan_
320d Touring '09
330ci '01
Personligen så tycker jag att de nya BMW-bilarna är "skitfula" om jag skall vara ärlig. Med nya menare jag 745i och framåt...

Som tur är kanske så tillhör man inte målgruppen, men jag tror ändå jag hade köpt lite äldre bilar även om jag hade haft medlen att handla nytt..
tqs
Ett utseende som vi europeer gillar kanske är något dom får offra för att kränga mycket bilar på andra sidan atlanten. Marknaden för BMWs klunsbilar samt Z-modellerna är antagligen större i USA än i Tyskland?

Det vore ju märkligt om dom skulle sabba nya femserien genom att låta den ärva alltför mycket av dom fula designgreppen på E65. Borde göra den svårtsåld om inte annat på den konservativa tyska marknaden?

Chris Bangle är antagligen någon filur som blev avskedad från Ford efter Scorpio-fiaskot.
Länk
Ojojoj! Jag tycket tvärtom. Nya 7-serien är det snyggaste BMW någonsin. Såg oxå at Z4 har samma linjekoncept. Den är ursnygg!

Tomas
Visa användare
721
Constrictor
Volvo XC70 D5 AWD -15 & Saab 9-5 Aero -07

Suzuki Hayabusa
Håller fullständigt med _johan_!
Kommer tyvärr att överge BMW så småningom när de äldre bilarna försvunnit! Däremot blir Mercedes bilar snyggare för varje år! Sorgligt med sant!
//Henrik

//Kungen Af Malmö
Om nya femman blir lika ful som jag misstänker så har jag köpt min sista BMW. BMW må vara hur bra som helst, jag kan ändå inte äga en bil som jag upplever som ful. Mercedes, SAAB, Volvo och Alfa Romeo blir bara snyggare medan BMW:s utveckling är raka motsatsen. Sorgligt. Det lutar åt en Merca eller Alfa nästa gång jag köper bil. Såvida inte nya femserien mot alla odds blir snygg...
Jag tror att det gäller att vänja sig vi nya looken. Inte tycket jag att E39 var snygg när den kom. Nu tycket jag den är urläcker! alla bilmärken verkar gå ät samma utseende och då ska man titta på hur ugly nya Citra, Nissan, Toyota och allt annat skräp har blivit i årets model. då kommer Beemer sticka ut sam alltid. Kolla bara på nya volvo jeep. Den är ju ful som faaaannn. och det kommer at vara nya linjer för alla Volvo från nästa generation som kommer typ om 2-3 år.

Tomas
Es
332
EsaPekka
BMW 635 -81
Mitt intryck är att så fort Bmw uppdaterar en modellserie känns den föregående helt jätteute. Eller den nya känns helt revolutionerande. Sedan dröjer det ett antal år innan gamla modellserien kommer igen och då känns de som kultbilar. T.ex. M3 e30 idag jmf med för 6-7 år sedan eller E28 vs E34!

MB däremot har en design som anknyter mer till den föregående och känns därmed lite mera klassisk alt mindre vågad. Vem höjer speciellt på ögonbrynen inför nya superavancerade E-klasse, inte jag!

Jag faller inte för den nya designen.

Men jag måste säga att det passade på denna X.

Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.