AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
2.783

Hjälp med ELM327 WIFI koppla till Android?

Visa användare
426
Steroid_X5_4.8IS
Bmw X5 4.8IS -05

Mitsibishi Pajero -92
Hej

Köpte en elm327 WIFI för att kolla koder med och det står på sälj sidan att det går med både iphone och android men jag har en Samsung S3 och den hittar inte elm327 överhuvudtaget. Någon som lyckat med detta? men WIFI och inte Bluetooth nu! Har sökt men hittar ingen guide på nätet där någon kopplar ihop med android. Verkar vara fel på marknadsföringen vad gäller produkten, eller?

Jag har även provat leta upp den men min dators WIFI och då hittar den den ELM327 men verkar inte kunna kommunicera ordentligt och går inte att få igång den med något program.

Tacksam för alla tips.

Mvh

"Betänk vad du säger, när och till vem."
Ka
585
Kaparn
640i GC -12
Hej
Har själv samma lur, visste inte att den kunde användas på sånt sätt.
kolla länken ev kan du få någon ide av det. Men troligen har du redan gjort det som beskrivs.
Länk
Visa användare
426
Steroid_X5_4.8IS
Bmw X5 4.8IS -05

Mitsibishi Pajero -92
Jag har kommit fram till att man kan bara koppla ihop med en android om telefonen är ROOTad annars tillåter den inte den typen av koppling till wifi som ELM327 WIFI använder.

så skickar tillbaka den och köper en ELM327 BT istället.

tack för hjälpen.

Mvh

Mvh

"Betänk vad du säger, när och till vem."
Ba
185
Baggen523
523iA Touring -99
Jag har denna Länk och den funkar klockrent .
Testad på min 523 00 och en Ford Connect 07 och den funkar finfint på båda.
Den hjälpte mig att få Forden igenom besiktningen i förgår med en lysande motorlampa 30 sec innan jag körde in i hallen.
Släckte motorlampan och tog ut min ELM327 inne i hallen och 200 meter efter besiktningen kom motorlampan igen .
Fel på Egr ventilen , har den liggande men han inte byta innan besiktningen .
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.