AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.970

Gnissel från vänster bak

Har nu fått gnissel från vänster bakhjul. Det låter när jag åker över gupp men även när jag accelererar. Någon som vet vad det är?
Vad för bil?
E91
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Tror det är nr 3 som brukar gnissla. Länk
Verdi
Har skrivit det tidigare i en annan tråd, men jag har min E91 inne på verkstad idag för just det problemet. Återkommer ikväll med vad som var problemet.

Hade även samma/liknande problem på min förra E90. Kommer tyvärr inte ihåg vad det var då.
Verdi: hur gick det?
Verdi
Just det ja. Står säkert på papperet jag fick. Något med någon kula i spindelleden? Är inte direkt någon mekare. :-)
Verdi
Just det ja. Står säkert på papperet jag fick. Något med någon kula i spindelleden? Är inte direkt någon mekare. :-)
vad kostade det?
Verdi
2300:- tror jag...
Lus: vad är nr 3 för del?
Verdi
Ok. Så här står det på fakturan.

"Båda kulled i styrspindlarna/hjulhållarna nedtill"

Någon som har lust att förklara vad en styrspindel är? För mig låter det som nåt man har på framhjulen (som man styr med?) och inte nåt där bak?
Verdi
Ok. Så här står det på fakturan.

"Båda kulled i styrspindlarna/hjulhållarna nedtill"

Någon som har lust att förklara vad en styrspindel är? För mig låter det som nåt man har på framhjulen (som man styr med?) och inte nåt där bak?
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
MNE: Jag tror det är den stora, nedre, yttre länkarmsbussningen. Den brukar bli torr och gnissla, även innan den är glapp. Går att smörja upp.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.