AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
3.150

Söker en framläpp till E38

Visa användare
58
CounTLesS
BMW E91 LCI 325i -08
Hej ägaren som hade bilen innan mig hade lagat framläppen på E38 som jag nu äger, det var fortfarande en spricka där och nu så lyckades jag köra in i en liten snöklimp och den sprack och det blev ett hål. Det jag undrar är om någon har en E38 framläpp liggades till ett bra pris? gärna en orginal till bra pris :) undrar även om om det går att ta bort bara själva läppen under dimljusen? eller måste man ta taös HELA kofångaren?

MVH Peter Eklund
Vad jag vet finns ingen original framläpp, dvs inget som kommer från BMW. Däremot har Alpina och Schnitzer gjort, och förmodligen fler.

Annars går förmodligen den att laga, om den nu inte helt trasats sönder.

Framspoilers till E38 finns på www.ebay.de. Sök på "e38 spoiler vorn".
489:- + frakt för en alpina frontläpp.
Svårslaget.

Länk

Vet folk som handlat av denna firma utan problem.
ha
853
hall112
BMW 740IA E38 -94
Alipna frontläppen är riktigt snygg. Någon som vet om denna passar alla E38?? Tänkte om det går att sätta på en sån på min gamla -94 eller om det skiljer något mot de nyare E38
Tu
536
Turbovin
VW Golf GT SC - 18
Subaru Impreza STI Type R -00
Stötfångaren ska va oändrad genom året så vitt jag vet.
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Daniel, tack för länken, har letat efter den läppen men inte vågat beställa! Nu kommer den att beställas!

Alpina B8 Länk
Visa användare
58
CounTLesS
BMW E91 LCI 325i -08
Jag kan ta några bilder på läppen om jag vågar ta bort silvertejpen :P
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
CounTLesS, menar du Alpina läppen? Gör gärna det!

Alpina B8 Länk
Visa användare
58
CounTLesS
BMW E91 LCI 325i -08
Sorry har varit lite seg med att fixa bilder! men imorgon kmr det upp bilder på skadan!
Visa användare
58
CounTLesS
BMW E91 LCI 325i -08
[URL=Länk

[URL=Länk

Det jag har tänkt göra ar att köpa en Apina läpp (Replica) och lägga utanpå! så jag undrar om det kommer funka???
Visa användare
58
CounTLesS
BMW E91 LCI 325i -08

där nu kanske det funka

Länk

Länk
Visa användare
58
CounTLesS
BMW E91 LCI 325i -08
eller räcker det med denna? Länk
Su
213
Sune
E60 535d -05
Hur gick det med beställningen från GUP Tuning Carstyling?

Provade själv beställa därifrån men de har inga andra betalningssätt än att man ska överföra pengar till något bankkonto.

Vad har ni för erfarenheter?

"Att betala underhåll till sin exfru är som att amortera på en kvaddad bil"
Visa användare
58
CounTLesS
BMW E91 LCI 325i -08
Jag beställde från ebay polen. 800kr frakt och allt. Posten i sverige har dock fuckat up. år det nog i veckan. Car loving criminals på ebay.
bi
29
bilnjutaren
E38 728ia -99
E39 B10 3,3 -00
E34 5181 touring -96
E39 535ia -97
Köpte också en Alpinaläpp från Polen. Den passar inte rakt av utan kräver lite glasfiberjobb och justering. Väl på plats blev det dock jättesnyggt. Tackar min son för hans kunnighet med plast och plåt..
Visa användare
58
CounTLesS
BMW E91 LCI 325i -08
Nu har min kommit och jag såg att inte min passa heller:) har du några tips? Eller mera exakt vad ni gjorde på din läpp??
bi
29
bilnjutaren
E38 728ia -99
E39 B10 3,3 -00
E34 5181 touring -96
E39 535ia -97
Så här gjorde min son; han började med att lägga den uppochner så underdelen ligger upp. Sedan borrade och fräste han med lämpligt avstånd (ca 10-12cm) 7-8 stycken 20mm hål cirka 2 centimeter från framkanten på läppen. Då var läppen fortfarande ganska rigid, men när han sedan skar ut en hel "tårtbit" vid varje hål (mot bakkant, inte framåt) så blev läppen mer flexibel att hantera. Dessa hål och tårtbitar syns ju inte när läppen väl är på plats. Sedan tog han montagelim på lämpliga ställen och klämde fast läppen på kofångaren med svetstänger. Minns att han fick fast den på högersidan först sett framifrån med bra passning och Alpina gjutningen på mitten. När allt var på plats och torkat fick han fylla i med plast på vänstersida och bygga på så anslutningen mot kofångaren och hjulhusrundningen blev bra.... snyggt resultat.

Har du fler frågor kan du leta reda på Pii här på AP, han finns naturligtvis här också. :) Brukar hålla till i 5-serie forumet..

Lycka till!
Visa användare
58
CounTLesS
BMW E91 LCI 325i -08
OKEY då vet jag !
tackar för tipsen! :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.