AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
441

Bilen blev misshandlad idag

Mi
168
Micke Andersson
325i Coupé -92
Happ, då har det hänt; en bondläpp backade in med sin stora skåpbil rakt in i fronten på min bil. Visste att det skulle hända något någon gång, Södertälje-bilister är inte att leka med.

Jag hinner bara slänga mig på tutan och sekunden senare har han kört in dragkroken i fronten. Jag hoppar ur och frågar vad han sysslar med. Då tittat han på mig med halvöppna ögon och säger; "öh, jo, jag hörde att du tuta".

Men det värsta var att han, efter att ha tittat på skadorna, föreslog att vi inte skulle ringa snuten eller försäkringsbolaget. "Plåten kan du knacka ut själv och lackskadorna kan du fixa lätt. Jag har själv haft en sån här bil". Och så fortsatte han; "för om du ringer snuten så kan det bli svårt att få ut pengar, de kanske tycker att det var ditt fel". Till saken hör att han backar in i mig på en enkelriktad gata. Vilken lirare alltså.

Nåja, det här ska han få stå för, inget snack om saken. Det trista är att lack/plåtskador tar sådan förbannad tid att få fixade på verkstan, men det får jag ta.

Ville bara skriva av mig om vad som kan hända.
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Jävla trist...Kanske tur i oturen att du satt i bilen och inte hade den parkerad, för han hade nog inte satt en lapp på vindrutan med sitt tel.nr direkt och vem hade varit tvungen och betala självrisken då..?
Men jag får väl passa på att iallafall gratulera dig till ditt 100:e inlägg!! Hurra....Hurra....Hurra!!!

//Stephan

Länk
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Micke Andersson: Tillkallade du polis eller kom ni överens innan ni skildes åt?

roadZter
Mi
168
Micke Andersson
325i Coupé -92
STEPHAN: mm, hade bilen varit parkerad hade han inte gjort ett dyft. Sådana typer finns tyvärr.

DanneZeta: ingen polis, fast jag borde nog ringt en bil medan vi båda fanns vid platsen. Nu kom vi överens om vad som skulle göras istället. Fick alla uppgifter jag behövde och reder ut det här i morgonbitti.

Nästa gång (hoppas inte) har jag de papper jag behöver i handsfacket. Vet inte hur många av er andra som har det, men det är definitivt något som behövs då det smäller.
gr
609
groze
BMW M5 3,8 -92 Sv såld
BMW 520iT -95
Det låter precis som när jag blev påbackad i kön till en bensinpump. Bilen framför börjar helt plötsligt backa, och backar rakt in i mig med en buckla/lackskada och sne kofongare som följd. Han ville ge mig 300:- för det.
-Aldrig! sa jag, och skrev upp hans regnr, personnr, telnr.
Eftersom det inte fanns några vittnen, så erkände han inte sen när jag hade pratat med försäkringsbolaget. Han hävdade att det var jag som körde in i honom.
1,5 år senare har jag fortfarande en buckla på motorhuven... =(
KFIB...............
sh
820
shu!
525i -91
Själv backar man juh på motorcyklar för skojjs skull..

// Giv en olle! å gär`n rivar!
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
groze: du tog ju hans person nummer!?

sök upp kräket med ett baseball trä i näven å kräv han på pengarna...
fy fan vilken idiot!
själv skulle jag kräva pengarna å när ja fått dom spöa honom ändå för att ja fårr vänta 1,5 år....

/Jonas
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
shu! >> Hahaha
Av egen erfarenhet säger jag bara att man ska alltid se till att polisen kommer. Folk kan verka hur ärliga och ångerfulla som helst men när försäkringen kommer in i bilden så nekar dem att det var dem som bakade utan säger sig påkärda bakifrån....
Hade en tant som bakade på mig på parkeringsplatsen. det blev en repa i kofångaren. Sedan när jag fick svar från IF så blev det så att det blev jag som blev vålande...trots att jag var stillastående...hon fabricerade t.o.m vittnen och det var bara att lacka bilen från egen ficka...Vissa går hur långt som hälst för att rädda sin bonus...

Tomas
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Z3c: Jag blev påkörd av en import i fetsänkt mercedes och eftersom han började bete sig lagom snirkligt så ringde jag snuten. Så här löd konversationen:

jag = j
polis = p

112
kopplad till polisen
p: polisen
j: det har skett en olycka, eller rättare sagt jag har blivit ganska ordentlig påkörd och kommer inte överens med personen som kört på mig. Jag misstänker att han eventuellt kommer smita lämna oriktiga uppgifter
p: ehmmmm *kaffe slurp* är det några personskador?
j: nej inte direkt
p: kan ni flytta bilarna så trafiken kan flyta nästan normalt eller vad man ska säga
j: eh ja men helst inte
p: då kan jag inte hjälpa dig ringa försäkringsbolaget!
<klick>

Nej såvida du inte köra för fort eller har mördat någon så skiter polisen i vad du sysslar med.
acey, du skämtar va?? Svenska polisen är ju helt otrolig! Det enda de bryr sig om är fortkörningar, det enda sättet staten kan få in lite pengar!

/Manray/
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Manray: Ja, och pengar behöver dom tydligen. Läste igår att enligt polisens halvårsrapport så blir det ett underskott för år 2002 på drygt 100 miljoner kronor... Kör fortare och åk fast så betalar vi polisens löner! =)

roadZter
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Manray: Nej det är helt sant :(

Höll på att åka på att betala självrisken också. Men dom är ganska rimliga försäkringsbolagen. Jag ringde upp dom och frågade om det verkligen är RIMLIGT att jag med 5 vittnen ska behöva betala MIN självrisk när JAG blir påkörd? Om det är så säger jag upp alla mina försäkringar. Nej så ska det ju inte vara och det slutade med att bolaget (IF) vann tvisten mot det andra försäkringsbolaget (LF).

Danne: Läste också att polisen i västra götaland tar fast flest fortåkare :( Typiskt att man ska bo där är väl bara en tidsfråga då.
Skiöld
Om det är lång kö med bilen i Södertälje kan du alltid väda dig till Norrköping. Kalle H:s Bilplåt 011-185515

""Micke""
acey; det var ju bra att det löste sig då!

DanneZeta; Jag kör gärna fortfare men jag tänker inte betala deras löner! =)

/Manray/
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.