|
|
|
|---|---|
|
Var och fick felkoder lästa med autocom (520 -99). Det visade fel på airbag passagerare (DTC 04) samt airbag passagerare steg 2 (DTC 0C). Började med att nolla dessa för att se om man kanske skulle kunna åka bort för att få ombesiktningen godkänd, men lampan kom tillbaka direkt. Är det någon som vet vad detta står för? Behöver jag göra en ny sökning för att få fram mer specifikt vad detta betyder eller var felet sitter? Om det är till hjälp har tidigare ägare kopplat ur airbag passagerare hos M-Bilar i Västerås. | |
| Känns ju som att de son kopplat ur airbagen inte gjort rätt. Kom lampan helt plötsligt eller? Vet du om själva airbagen sitter kvar i bilen? | |
| Enligt tidigare ägare kom lampan nåt/några år efter urkopplingen. Airbagen sitter kvar och alla kontakter sitter fast, jag ser inte att det skulle vara nåt motstånd ditsatt. Men det är väl inte heller så BMW gör när dom kopplar ur airbagen? När felkoden raderades börjadade lampan lysa igen när motorn startades, så det verkar inte vara nåt som glappar.. | |
|
Verkar vara lite olika hur de gör vid urkoppling, en del avaktiverar endast i airbagmodulen, en del kopplar även ur kontakten och vissa tar ur hela airbagen. Vill du ha med eller utan krockkudde för passagerare? Jag hade nog letat upp någon som kan koda om airbagmodulen, inställningen att passagerarkudden ska vara inaktiverad kanske har "ramlat ur" på något sätt? Vill du ha airbag så är väl antingen krockkudden defekt eller kablaget skadat. |
|
|
Eftersom det kan vara å så irriterande med trådar där lösning på problemet inte finns tänkte jag se till att detta kommer ut. Bilen lämnades till M-Bilar i Västerås. De kunde läsa koderna som inte AutoCom klarade av (såklar!t). Det visade sig vara en sensor(?) bakom ratten samt att kontakten till airbag passagerare inte skulle vara ikopplad. 2 800 gick det på. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.