AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.689

Avgassystem till bmw m3 e93

Bo
3
Boberg
Bmw M3 e93 -12
Har gått och köpt mig en bmw m3 e93 -12 från tyskland.
Är sjukt nöjd än så länge :-)

Men nu till min fråga.
Tycker att den låter lite för lite, och funderar på att byta avgassystem, ev slutdämpare.
Vad ska jag välja tycker ni?
Kollade lite på Akrapovic, men det verkar ju kosta ca 50k för ett helsystem. Lite väl mycket tycker jag.

Hoppas ni kan hjälpa mig.

Mvh Adam
Hej, jag rekommenderar Eisenmann Race slutburken, har det själv och låter riktigt härligt!

Z4
827
Z4 Maria
BMW M4
BMW 420D Gran Coupé M-Sport
Nyligen monterades Eisenmann Race slutburken på min M3 E92. WOW säger jag bara, vilket sound!
Bo
3
Boberg
Bmw M3 e93 -12
Låter ju alla tiders, tackar för svaren! Vart köpte ni dessa?
Och hur blev ljudet, om man jämför med original då?
mu
65
musse05
Corvette C7
MB C220 CDI(tjänstebil)
Har också tittat på Akrapovic, verkar vara det system som man "ska" ha. Men smakar det så kostar det, ca 30' för slutburken+anslutningsrör. Själv ogillar jag resonans, hur är det med det i Eisenmann race systemen ?

Z4
827
Z4 Maria
BMW M4
Jag köpte mitt system från www.xerius-racing.se
Soundet är mörkt/dovt och mullrar riktigt gott! Har tyvärr inget eget ljudklipp att bidra med, men så här låter det ungefär

Med enbart slutburken Eisenmann Race så slipper man resonans ljudet, det kommer om man byter X-pipet också.

Själv tycker jag att IPE Innotech har det absolut bästa ljudet på marknaden för BMW 9X, men det kostar ca 60 000 kr....
Länk
Länk

Z4
827
Z4 Maria
BMW M4
Länk
Bo
3
Boberg
Bmw M3 e93 -12
Tycker nog att eisenmann systemet låter bättre då det är en cab.
Men de har två modeller på den sidan:
Slutljuddämpare BMW 3-serie E93 4x Ø 83 mm 1162 SEK 15 795.00 M3 - 309 kW
Slutljuddämpare INCONEL BMW 3-serie E90 4x Ø 76 mm 1896 SEK 47 395.00 M3 - 309 kW

Det är den översta du menar va?
Den sista finns i tre varianter. Men 47 395kr är väl sjukt mycket för en slutdämpare? Då kan man ju lika gärna köpa ett akrapovics helsystem.
mu
65
musse05
Corvette C7
MB C220 CDI(tjänstebil)
Boberg: Du måste ha anslutningsrör á ~4000:- också om du inte vill kapa ditt gamla system. Tycker dock 20000:- är dyrt för enbart ljud. Man vill ju ha effekt också, så därför känns Akrapovic mera rätt. Går ju att börja med slip on systemet först. Men visst, Eisenmann Race låter ju manligt !

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.