AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.264

felmeddelande Fuel pump bmw 525d 2008

Hej !

nybliven ägare till en bmw 525 d m-sport 2008
väldigt nöjd med bilen.
nu till det märkliga. i fredags började jag få felmeddelande på check controlen kort efter motorstart om fel på bränslepumpmen (fuel pump)
i CC så står info om felet att jag kan köra vidare men att jag bör söka upp BMW verkstaden. motorn jobbar jämnt och fint, inga tendenser till att soppapumpen skulle strula eller att motorn skulle gå i nödläge eller att den går ojämnt. någon minut senare försvinner felmeddelandet som att det aldrig hade funnits. den finns inte kvar i check controlen, vad kan det vara för fel? bug i elektroniken ? Om det nu är ett allvarligt fel så skulle felmeddelandet inte försvinna. Felmeddelandet kommer upp
endast vid kallstart aldrig vid driftsvarm motor..vill helst slippa åka till bmw verkstad och låta dom ta i med hårdhandskarna med massa felaktiga påståenden, misstänker att dom helst väljer den snabbaste lösningen i det här fallet byte av soppapump..
tacksma om någon har haft ett likanande problem
mvh
igor
he
110
henrick
523 Touring -07
Din högtryckspump håller på att ge upp.
Den bygger inte upp bränsletrycket nog fort när du haft bilen stående under natten.
Övriga starter under dagen brukar funka fint.
Har du tänkt på om den går längre på startmotorn på morgonen?
Hadä/Henrik
hej !
Nej den startar snabbt. Går inte länge på startmotorn alls. Batteriet känns lite klent men det har ju iförsig
Varit svinkallt senaste tiden. Om det nu är högtryckspumpen som är på gång att rasa vad är det för kostnad.? Köpte bilen med blockets beg. Försäkring.
Borde kolla upp vad ett byte kostar så att jag utnyttjar 6 månaders garantin
Som jag fick med köpet
/Igor
he
110
henrick
523 Touring -07
Tror pumpen kostar ca 3500 + jobb.
BMW tror jag tar ca 10000 för allt.
om det så mycket så tror jag att
jag lär utnyttja föräkringen
är inte felen med högtryckspumpen relaterad till de bensindrivna motorerna
på typ n53 motorn?523 samt 525 modellerna
jag har ju en 525 diesel
he
110
henrick
523 Touring -07
Ja det tycker jag låter smart.
Men åk in på BMW och låt dom läsa felkoder och bilda sig en uppfattning om vad det kan var för fel.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.