|
|
|
|---|---|
![]() 1.338 Mercedes GLK350 -09
Mini Clubman D -10 VW Golf GTI 16v -87 Jeep Cherokee -95 [SÅLD] 330iA Touring -02 [SÅLD] 316ti Compact -04 [SÅLD] |
Hej, Påbörjat byta vevhusventilation tänkte jag. Denna (se bild) var skör och gick av. Vad är det för nåt? Länk Kan jag trä över ny slang och nya små slangklämmor för att "skarva" brottet? /Sb |
|
Det är en vacuumslang, brukar bli sköra med tiden. Följ var den tar vägen och byt den, finns som metervara på dom flesta ställen. FAF |
|
|
Om du skulle behöva "nödskarva" en slang, brukar det fungera om man kapar till ett lagom grovt rör som man sticker in i slangen och sedan använder slangklämmor alt. buntband i plast för att låsa/täta mot röret. Men den slangen är nog bäst att byta, inte minst med tanke på att den troligen är lika spröd på andra ställen. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
![]() 1.338 Mercedes GLK350 -09
Mini Clubman D -10 VW Golf GTI 16v -87 Jeep Cherokee -95 [SÅLD] 330iA Touring -02 [SÅLD] 316ti Compact -04 [SÅLD] |
Tack! Jag har kommit fram till att den lite hårdare vakuumslangen är hel, det är dess anslutning till nippeln som är av ett annat material (typ sprött gummi) som är kass. Således behöver jag bara skrapa bort det torra och ersätta med en ny slangstump i gummi (av rätt dimension). Så tekniken att "skarva" kommer funka. Tack för svar! Blev bara så nervös för ett ögonblick. :-) Sb. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.