|
|
|
|---|---|
|
Är förtjust i 4 pipor ut, ser så bra ut! Länk Är de möjligt att grena avgassystemet så att de passar? Jag har redan ett sportavgas på bilen kan jag tillägga. | |
|
Länk Länk Länk Länk there can be only one |
|
|
Är det någon som sett en liknande diffuser som är gjord för avtagbar dragkrok och Quad pipor? Länk |
|
|
Gillade den första skarpt, riktigt bra ljud i den. Billig med med tanke på att kronan är stark, ca 4500 kr och sedan bakspoiler på det. Såg att de fanns insatser också, är de lika bra? De är billigare, men måste de moddas mycket i originalspoilern då? |
|
|
Blir det lika mycket avgaser ut ur alla rören? Ser lustigt ut ibland när man ser bilar som bara får avgaser ut ur en sida. Mvh "Betänk vad du säger, när och till vem." |
|
|
Ja det ryker lika mycket på båda sidorna. Snart vaknar väl originalpredikarna till liv? |
|
|
Insatsen ser ut så här på plats: Länk |
|
|
crli9194: Må vara men blir de bra så varför inte. Sett en på 5series.net som har att dit en rieger. Har mejlat schmiedmann och hört efter lite om de ska moddas mycket och hur de fästs osv, hoppas de är någon kunnig som svarar. Tycker för övrigt den ska lackas i samma färg som bilen så de inte blir nyansskillnad. |
|
|
Jag tycker du gör helt rätt i detta. Har själv liknande setup på min E39 och det verkar reta en del. Jag beställde från en helt annan fabrikant i Tyskland och där var minsann inte många rätt där. Fästena passade inte på bilen så vi fick göra egna vilket tog en jäkla tid. För 6500 SEK hade man förväntat sig mer. |
|
|
Hehe bra det!! Passade inte upphängningarna eller vad menar du? |
|
|
Ja exakt så, upphängningarna passade inte alls med de nuvarande på bilen. Exempelvis på vänster sida där man ersätter den vanliga ljuddämparen så passade inte upphängningarna mot fästena/hålen i bilen. På andra sidan var det ännu värre. Där fick vi tillverka egna av plattjärn och sedan borra i karossen. Märket var Supersport. |
|
|
@huntelaar: finns det något ljudklipp till det första billiga avgassystemet? är det n52 eller n53 motorn? |
|
|
Länk där har du en hel del att välja mellan, för jag antar att du inte vill lägga ner en hel förmögenhet på det? har själv tänkt att köpa det 4-pipiga motorsport-systemet där, så sjukt mycket snyggare än original! angående diffuser, lacka i samma färg som bilen, helt klart snyggast. |
|
|
Detta har jag beställt men har inte fått hem det än. £350 + £75 i frakt. Billigaste jag hittade. Länk De har även system som passar E60. Här är ett med hela kitet (M5 fram o bakkofångare + avgassystem). Länk Mvh Nicke |
|
|
Borde det inte går att sätta x pipe och dra ett rör på varje sida? underredet ser ju ut att vara samma som på m5an bortsett från reservhjulsbaljan. eller är jag ute och cyklar? |
|
|
will-i-am: Är de där komplett med bumper och avgas? 8000 isåfall, de är väl överkomligt kan jag tycka :) Mottroz: Jag har inget svar på din fråga tyvärr. |
|
| Hur gör man med lacken, vad kostar en lack till en bakre stötfångare tro? | |
|
@huntelaar Hur har det gått? :) |
|
| Det har inte varit någon prioritering än så länge. Men den som lever får se, tyvärr växer inte pengar på träd : ) | |
|
har man tillgång till svets så går det ju även att göra såhär och byta ut sin diffuser bak om man har m paket. fortfarande ett tyst tystem som ändå ryker från alla 4 rören :) Länk obs. ej mitt avgassystem på bild |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.