|
|
|
|---|---|
|
Beställt nytt luftben vänster fram till bilen! JA då får jag mitt nya ben på ons alt tors. Är det något jag ska tänka på förutom att koppla bort kompressorn när jag ska motera mitt nya luftben? Bör arbetet göras på bil lift eller kan man göra det genom att lyfta upp enbart vänster sida med domkraft? Kanske dumt i och med att man kopplar bort kompressorn samt ska lossa luften från vänster fjäderben eller funkar det? Tar gärna tipps från er som vet och kan! För övrigt är det nytt ben på höger sida ifall någon undrar varför jag bara byter på vänster. Mvh "Betänk vad du säger, när och till vem." | |
|
när vi gjorde det på en allroad tidigare så använde vi bara en pall och domkraft. det största problemet vi hade var att bultarna hade rostat fast. så kör med lite olja innan du börjar och när du ska sätta tillbaka dem sätt dit nya. |
|
|
Aa okej! Japp blir nya bultar CHECK ;) Något mer som är bra att ha nytt inför bytet? Mvh "Betänk vad du säger, när och till vem." |
|
|
Ingen som kan komma med lite tips om detta?? Mvh "Betänk vad du säger, när och till vem." |
|
|
Fortfarande ingen som gjort detta som kan ge mig lite tips? Mvh "Betänk vad du säger, när och till vem." |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.