AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
3.080

Våren är här...

Xd
15
Xdrive
X5 3,0d -07 (E70)
och man börjar bli sugen på en Z4.

Vad tror panelen om denna?
Länk
Känns som att det är något skumt med den. Relativt låg pris och legat ute länge. Någon som vet något mer och som sett den i verkligenheten?

mvh

I-
27
I-Me-Mine
Z3 2,8 -98
För det första måste jag nog invända mot rubriken... ;)

Har ingen koll på Z4 priser men generellt sett verkar det omöjligt att överhuvudtaget sälja ngt sedan ett par år tillbaks.

Har senaste åren försökt sälja bil, båt och gitarrer. Får inte ens mail/samtal med skambud (förutom de obligatoriska automatgenererade sms'n på engelska).

Lagt mig "billigast på blocket" och ändå fått gå ner i pris låååångt under smärtgränsen.

Den är importerad för ett drygt år sedan. Priset är väl lite under vad den borde kosta, men inget extremt. Den ser ju fin ut och om inget är skumt (blir alltid nervös av importerade bilar, vilket man egentligen inte borde bli) är det kanske läge att kika på den!
Samma firma hade förra året ute en sDrive35iS under herrejösses-lång tid. Till en början var den väl lite fel prissatt men sen tog det sig ganska bra på slutet. Detta till trots stod den osåld, tyvärr har jag inte kvar regnumret men gissar på SZZxxx. Bilen var lackerad i silver och hade utökad svart skinnklädsel invändigt. Den bilen var en Italien-import.
Xd
15
Xdrive
X5 3,0d -07 (E70)
Tackar. Då är nog även denna en italien import... gillar inte formuleringen, "Bilen säljes för kunds räkning, som erbjuder 1 års garanti på alla rörliga delar samt el, ac mm. " vad är det för kund, som kan erbjuda garanti..... skeptisk. Bra pris och utrustning annars..

he
3
hewit
BMW 118d -12
BMW Z4 -09
Kolla upp serienumret och åk till BMW så får du all fakta om bilen och om allt verka ok.
Kan verifiera att även denna vagn är en Italien-import.
Xd
15
Xdrive
X5 3,0d -07 (E70)
Ok, tack för info. Då kan jag stryka den, Men egentligen behöver det väl inte vara en dålig bil, spec inte om man har tänkt äga den länge... kanske bjuder 250...
Absolut inte, historiken kan mycket väl vara okej och då är det till rätt pris inget dåligt köp. Det gäller bara att vara petnoga och få alla papper på bordet.

Om du är i kontakt med dem får du gärna fråga vad som hände med den 35iS de hade till salu förra året :)
Visa användare
203
HIO
540i G30
520dAT LCI-14 inbytt
Z4 3,0i Roadster-05
BMWCS
Historiken är alltid viktigare än var bilen reggades första gången! Italienimport innebär inte med automatik att bilen är dålig! Oavsett bilens ursprung så är historiken A och O.

///Mårten
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.