|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har idag kartversion 2009 i min Z4- 2010. Kommer det några nya funktioner med 2013 utgåvan förutom uppdaterat kartmaterial? Mvh Lars | |
|
Produktbeskrivning BMW navigering uppdatering 2013 De digitala vägkartor har ett antal viktiga nya kompletterande uppgifter: För fordon med HDD Navigation (fordon från 09/2009) följande integrerade funktioner: höjdmodeller 3D-objekt 3D Stad-modeller Guidade turer (från HU-High Reseguider) satellitbilder Beroende på vilket land versionen trängsel varningsfunktion RDS/TMC- är funktion (Traffic Message Channel) som erbjuds. Inklusive en katalog av alla BMW återförsäljare och serviceföretag. En POI-databas med olika kategorier (t.ex. sevärdheter, hotell, restauranger, flygplatser, bensinstationer, köpcentra, etc.) Ändringar gentemot tidigare utgåvor *Flera 3D-objekt *Flera 3D-Stad-modeller *Flera Satellitbilder *Ökad bevakning av vägar i många östeuropeiska länder som Bosnien och Hercegovina (från 14% till 100%) Makedonien (39% till 91%) Rumänien (från 80% till 100%) *Ökad bevakning av adresser finns i många länder i Väst-och Östeuropa, t.ex. Bulgarien (från 48% till 69%) Italien (från 75% till 100%) Rumänien (från 10% till 55%) Ryssland (från 33% till 57%) Turkiet (från 23% till 85%) Västeuropa Andorra, Belgien, Danmark, Tyskland, Finland, Frankrike, Grekland, Gibraltar, Storbritannien, Irland, Italien, Liechtenstein, Luxemburg, Monaco, Nederländerna, Norge, Österrike, Portugal, San Marino, Slovakien, Spanien, Sverige, Schweiz, Tjeckien , Vatikanstaten. Östeuropa Bulgarien, Kroatien, Polen, Ryssland, Rumänien, Slovenien, Turkiet, Ungern, Kommer ytterligare några funktioner i oktober till 2014 versionen,enligt en servicebulletin jag fått ta del av |
|
|
2013 Premium är på 23.4GB,när jag uppdaterade farsans navi i okt förra året. 2009 är på ca 18.5 GB. Det säger ju de mesta..ca 5 GB mer info.lite mer än en full vanlig DVD-R skiva Länk Bild nr 20./sista bilden tagen efter att jag uppdaterade navin |
|
|
Hur kan du ha 2009 version i din bil som är 2010? Eller bilen är tillverkad i slutet av 2009? |
|
| Hej! Bilen tillverkad dec 2009 | |
|
Ok,antog nåt sådant.. |
|
|
Jag har hört; - Två kartsläpp per år - Version 2013.2 kom i februari 2013 Stämmer detta, någon som vet? 2014.1, när släpps den? Oktober säger Bianca om jag läser rätt? När är den tillgänglig för köp eller nedladdning? Någon som vet vilka nyheter som finns med? |
|
|
Fixat men ej installerat Next 2013-2 till min F31:a. Dock undrar jag om det verkligen är så att mjukvaran inte uppdateras? Har läst på engelska forum att bara kartmaterialet är uppdaterat. Men visst måste väl mjukvaran "hänga med" för att klara dom nya kartorna? Någon som vet? När dom uppdaterar hela bilens programvara, påverkar det då nav eller är det ytterligare en (separat) programmering? |
|
| Många skriver att 2013-2 kom i juli, men det var kanske bara för Next-systemet? Men det låter logiskt att jag nu är på väg att uppdatera med "gammal" 2013-2 från feb eftersom bilen från fabrik hade "2013" (2013-1 antar jag det betyder) i oktober förra året. | |
| En normal kartuppdatering påverkar inte mjukvaran i övrigt. Det är en separat sak och görs normalt inte av BMW om det inte är fel på den eller du betalar för det. Generellt får man inga fler features, men buggar kan vara rättade. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.