|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
Bäst att jag skriver hur tanken är då.... Det är INTE jag som ska ha bilen. Jag försöker hjälpa min mor och far att köpa en trevlig roadster. Sist hade dom en Z3 2.8i som dom var riktigt nöjda med. Ljudet och dom feta bakskärmarna var väl anledningarna till just det motorvalet. Nu när dom står inför samma val igen så har dom båda insett att när dom närmar sig 60 så är det ingen av dom som kör vidare aktivt alls. Mest bara ute efter en trevlig glidarbil med lite attityd - alltså självklart en Z4. Hittat flera riktigt fina 2.2or men 3.0orna är rätt mycket dyrare och framför allt svåra att hitta med rätt spec och färg. |
|
|
Själv tycker jag skillnaden i pris mellan 2.2or och 3.0or är märkligt liten med tanke på hur stor skillnaden är. Om föräldrarna gillade 2.8an tror jag inte de blir nöjda med mindre än 2.5an. Det handlar inte om toppeffekt utan om hur motorn reagerar på låg och mellanvarv. Där är 2.5, men framförallt 3.0, en helt annan upplevelse än 2.2. Vad är det för speciell spec föräldrarna är ute efter? Kanske skulle de satsa på en automatare, dessa är vanligen billigare än man. och passar den bekväme föraren. ------- //Lövet |
|
|
Dom vill absolut inte ha aut. Kraven lyder typ: Manuell, röd el vitlack, max 10 000 mil, ej nyimport, till ett någorlunda vettigt pris. Ingen rocketscience egentligen men just deras färgval gör det bökigt. Jag har föreslagit att jag åker utomlands och hämtar en och det är ju ett alternativ det också.... |
|
|
Jag tror att 2.2 kan räcka gott till dem, speciellt om de är ute efter en glidarbil i första hand och inte prestanda, dock räcker väl ca 7.7 sek till 100 i vardagstrafik eller hur? Mvh Mats. |
|
|
Kan denna vara nåt tro? Länk! |
|
|
Automat är för mig big no no i en bil som Z4, en Roadster ska vara manuell. Mvh Mats |
|
| Provkörde både 3.0 och 2.2 när jag köpte Z4an 2004. Valde till slut 2.2 för att jag tyckte den motorn var fullt tillräcklig. Möjligen för att jag då kom från en Miata som ju har betydligt svagare motor men som trots det ansetts som en av de roligaste sportbilarna i flera decennier. Snabbast är inte alltid detsamma som roligast. Har nu kört 9000 mil med 2.2 både till vardags och långa semesterresor fullastat och i god autobahnfart utan att någonsin tyckt att bilen varit undermotoriserad. Alltså är det väldigt individuellt vilken typ av bil och motor man vill ha. | |
|
Z4-spekulant. Ja den ser ju fin ut vid en första anblick. Men det där är troligtvis nått skrot. Varför? Jo.... Importerad av bilföretaget i SKåne förra våren reggad 12 - 03 - 29... Således har dom haft den i firman i ett helt år - utan att sälja den efter importen. Varför då? Köpte dom en skrotobjekt som dom har lagat? Är bilen otroligt svårsåld av någon annan anledning? Sådana frågeställningar gör att detta inte är en bil jag rekommenderar NÅGON att köpa. |
|
| En liten kul notis.... Skånska Bilcentrum AB som annonserat den röda Z4an ovan ägs av samma lurendrejarfamilj som driver UCars i Eslöv AB. Bara det är ett big no no i min värld :) | |
|
Hoppsan, där ser man! Just sånt här gjorde att jag var väldigt nojig när jag köpte min Z (import)... Fick dock en del bra referenser på och bra intryck av bilhandlaren jag köpte den av (som funnits i stan i 24 år) så till slut fattade jag rätt beslut och slog till. Sedan dess är jag en lyckligare människa! ;) |
|
|
NiKeMaN Länk Länk |
|
|
Vit eller röd gör det hela rätt knepigt. Är nog bland de ovanligaste färgerna som sålts. ------- //Lövet |
|
|
Den första i länken verkar vara riktigt fint ex. bra utr+lågt miltal klar hemma för strax under 200´ |
|
| brunt läder är riktigt snyggt! :) | |
| Soundgenerator på 3.0??:) någon som kan bekräfta det?:) tycker faktiskt det är rätt bra ljud för att vara original i z an :) | |
| Du kan ju kolla under huven eller googla- bmw z4 3.0 soundgenerator | |
| Vad gör denna "soundgenerator" då, är det lika illa som det låter? | |
|
Kopierat fr BMW, (ursäkta att jag inte orkade översätta) Motor Sound System (MSS) The Motor Sound System is a membrane system for modulating and transmitting the intake system pressure pulses to the passenger compartment. This generates a sporting sound that is typical of a roadster. In this market segment, BMW is the first manufacturer to deliberately transmit pressure pulses from the intake system to generate sound in the passenger compartment. |
|
|
Detta är ett fint exemplar Länk Var och tittade på den förra veckan, Belgien import men firman har varit med ett tag och verkar pålitlig. |
|
Karl-Hilding |
Varför inte denna? 4 år yngre och 3.nollan under huven! Plus automatare som är kanon till den motorn! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.