|
|
|
|---|---|
|
Hej! Idag upptäckte jag en felkod på min BMW E46 328 1998. P1580 någon som vet vad felet är? Förklarat på svenska vore kanon.... Bilen har uppfört sig och ryckt sig framåt ibland och segar otroligt tycker jag ibland, samt ibland måste man nörda på startmotorn extra för att den ska starta. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
P1580=BMW kod 109-114-119. Trottle Valve mechanically stuck trottle valve spring 1 test. Samtliga BMWkoder pekar på fel i trottelhusets funktion ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Ingen varningslampa som lyser eller blinkar till också. Tänkte på EML lampan. |
|
|
efter lite googlade så verkar de vara att gasspjället har hängt fast sig? vart sitter denna på min bmw? |
|
|
Länk Längst upp på bild utan nummer. |
|
| Ovanför nummer 4 alltså. Jag har ett extra du kan få till vettig peng om du skulle behöva byta det. Hör av dig så fall. | |
| Ja det var där alltså vart insugsslangen ansluts... Hur faan kommer man åt där?? ser ut att behöva ta loss hela insuget för att komma åt ju :S | |
|
Nej för tusan. Bort med luft burk, insugsslangarna. Sedan sitter gasspjället med fyra stycken skruvar. När det är lossat, så bara av med gasvajern också klart. Ledad 10:a nyckel till de fyra skruvarna är kalas. Går nog med en smal 10:a hylsa också. Hade själv bara en tjock hylsa och den fick inte plats. Jobbigaste av allt är den lilla slang klämman som håller tummen på insugsbälgen innan gasspjället. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.